overføring til Eidsiva Eidsiva Bredbånd blir snart din nye Altibox-leverandørI løpet av uke 49 vil du få ny leverandør av dine Altibox-tjenester. Viken Fiber sine kunder i Innlandet fylke overføres til Eidsiva Bredbånd som er Altibox-leverandør i Innlandet. Vi sender deg en SMS med informasjon om hvilken dag som ditt abonnement overføres. Du behøver ikke foreta deg noe i forbindelse med overføringen, men du kan oppleve at tv og internett er utilgjengelig i inntil 2 timer mellom klokka 08.00 og 16.00 på overføringsdagen. Vi beklager de ulemper dette eventuelt vil medføre. Her finner du mer informasjon om hva overføringen betyr for deg som kunde. Om fakturering, AvtaleGiro og eFaktura Du vil motta faktura fra Viken Fiber for dagene i desember frem til omkoblingsdatoen. Eventuelt forbruk (filmleie, telefoni etc) faktureres i januar. Faktura fra Eidsiva Bredbånd vil sendes ut i januar og vil gjelde fra omkoblingsdato i desember samt for januar. Første faktura fra Eidsiva Bredbånd vil derfor være på et høyere beløp enn vanlig. Du vil altså ikke bli fakturert for mer på grunn av dette, men selve innbetalingen vil være lavere i desember og høyere i januar. Dersom du har AvtaleGiro må dette opprettes på nytt i banken din etter omkoblingsdato. Har du eFaktura eller epostfaktura behøver du ikke foreta deg noe. Er det endringer i mitt tv-innhold og kanalvalg? Nei, ditt tv-innhold vil være helt likt som i dag. Dette være seg kanalrekkefølge, poengsaldo, kjøpte filmer, innvalgte strømmetjenester og lignende. Unntak: Bor du i et borettslag som får ny fellesavtale, vil Eidsiva Bredbånd informerer deg nærmere om dette. Om nettverksinnstillinger og innlogging på Mine Sider Ditt brukernavn og passord til wifi- og nettverksinnstillinger er det samme som i dag. På Mine sider kan du selv administrere det trådløse nettverket fra Altibox, slik at det fungerer best mulig der du bor. Har du allerede en bruker på Mine sider er brukernavn og passord fortsatt likt. Du vil i tillegg motta en e-post fra Altibox når din bruker er overført til Eidsiva Bredbånd. Ny fellesavtale i borettslaget Bor du i et borettslag som får ny fellesavtale vil du motta nærmere informasjon om dette fra Eidsiva Bredbånd. Hvis du ønsker tilleggstjenester utover fellesavtalen, kan du bestille disse hos Eidsiva Bredbånd etter omkoblingen. Jeg har ingen tjenester etter omkoblingen Dersom tjenestene ikke kommer tilbake igjen etter omkobling, kan du ta omstart på hjemmesentral/dekoder og kontakte Eidsiva Bredbånd på telefon 612 00 612 om du fortsatt opplever problemer. Kundeservice hos Eidsiva Bredbånd Eidsiva Bredbånd treffer du på telefon 612 00 612 eller via chat, kontaktskjema eller e-post. Les mer på https://www.eidsiva.net/kundeservice. TilleggstjenesterEnkelte av våre tilleggstjenester vil bli berørt av omkoblingen. Se hvilke her: Nedbetalingsavtale på Google Nest eller Google Wifi Dersom du har en nedbetalingsavtale på Google Nest eller Google Wifi vil denne overdras av Eidsiva Bredbånd. Fast IP-adresse Har du tjenesten Fast IP-adresse vil du motta informasjon fra Eidsiva Bredbånd om ny Fast IP-adresse. Altibox Hjemmetelefon Har du satt opp viderekobling eller aktivert skjult nummer på telefon din, må du etter overføring til Eidsiva Bredbånd logge deg inn på Mine sider og sette opp dette på nytt. For sperring for teletorg og underholdning /8XX-numre: Ta kontakt med kundeservice hos Eidsiva Bredbånd på telefon 612 00 612. Netflix Har du et abonnement på Netflix må du knytte Altibox-brukeren din opp mot Netflix-abonnement på nytt etter overføringen. Du vil motta en egen e-post om dette. Xbox / Xbox All Access Dersom du har en nedbetalingsavtale på Xbox eller Xbox All Access vil denne overdras av Eidsiva Bredbånd. Har du bonushastighet vil denne også overføres men dessverre ikke være synlig for deg på Mine Sider.
Du vil motta faktura fra Viken Fiber for dagene i desember frem til omkoblingsdatoen. Eventuelt forbruk (filmleie, telefoni etc) faktureres i januar. Faktura fra Eidsiva Bredbånd vil sendes ut i januar og vil gjelde fra omkoblingsdato i desember samt for januar. Første faktura fra Eidsiva Bredbånd vil derfor være på et høyere beløp enn vanlig. Du vil altså ikke bli fakturert for mer på grunn av dette, men selve innbetalingen vil være lavere i desember og høyere i januar. Dersom du har AvtaleGiro må dette opprettes på nytt i banken din etter omkoblingsdato. Har du eFaktura eller epostfaktura behøver du ikke foreta deg noe.
Nei, ditt tv-innhold vil være helt likt som i dag. Dette være seg kanalrekkefølge, poengsaldo, kjøpte filmer, innvalgte strømmetjenester og lignende. Unntak: Bor du i et borettslag som får ny fellesavtale, vil Eidsiva Bredbånd informerer deg nærmere om dette.
Ditt brukernavn og passord til wifi- og nettverksinnstillinger er det samme som i dag. På Mine sider kan du selv administrere det trådløse nettverket fra Altibox, slik at det fungerer best mulig der du bor. Har du allerede en bruker på Mine sider er brukernavn og passord fortsatt likt. Du vil i tillegg motta en e-post fra Altibox når din bruker er overført til Eidsiva Bredbånd.
Bor du i et borettslag som får ny fellesavtale vil du motta nærmere informasjon om dette fra Eidsiva Bredbånd. Hvis du ønsker tilleggstjenester utover fellesavtalen, kan du bestille disse hos Eidsiva Bredbånd etter omkoblingen.
Dersom tjenestene ikke kommer tilbake igjen etter omkobling, kan du ta omstart på hjemmesentral/dekoder og kontakte Eidsiva Bredbånd på telefon 612 00 612 om du fortsatt opplever problemer.
Eidsiva Bredbånd treffer du på telefon 612 00 612 eller via chat, kontaktskjema eller e-post. Les mer på https://www.eidsiva.net/kundeservice.
Dersom du har en nedbetalingsavtale på Google Nest eller Google Wifi vil denne overdras av Eidsiva Bredbånd.
Har du tjenesten Fast IP-adresse vil du motta informasjon fra Eidsiva Bredbånd om ny Fast IP-adresse.
Har du satt opp viderekobling eller aktivert skjult nummer på telefon din, må du etter overføring til Eidsiva Bredbånd logge deg inn på Mine sider og sette opp dette på nytt. For sperring for teletorg og underholdning /8XX-numre: Ta kontakt med kundeservice hos Eidsiva Bredbånd på telefon 612 00 612.
Har du et abonnement på Netflix må du knytte Altibox-brukeren din opp mot Netflix-abonnement på nytt etter overføringen. Du vil motta en egen e-post om dette.
Dersom du har en nedbetalingsavtale på Xbox eller Xbox All Access vil denne overdras av Eidsiva Bredbånd. Har du bonushastighet vil denne også overføres men dessverre ikke være synlig for deg på Mine Sider.