Jo enklere, desto bedre Jo enklere, desto bedreSiste fredagen i februar var vi i Viken Fiber på plass i den gamle Melkebutikken hos borettslaget Lille Tøyen Hageby for å hjelpe beboerne med ny avtale og bytte av tv-dekodere – og for et oppmøte det ble! Dette arrangementet ga oss en flott mulighet til å være tett på kundene våre. Fra klokken 10 til 18 var vi rigget med pc-er og en demo-dekoder koblet opp på tv-en i lokalet. Allerede en halvtime før dørene åpnet, sto den første beboeren klar for å bytte sin gamle dekoder til en ny Modell A-dekoder. Derfra gikk det slag i slag med en jevn strøm av beboere som ville hente nytt utstyr og få svar på spørsmål. Vi opplevde et stort engasjement fra beboerne, som var interesserte i å få innsikt i både den nye avtalen og i bruk av ny dekoder. For å sikre at flest mulig fikk med seg arrangementet, sendte vi ut melding til alle beboere med eldre dekodere, mens sameiets styre delte informasjon via intranettet. Dette gjorde at mange beboere var godt forberedt og visste akkurat hva de trengte hjelp med da de kom innom. Vi mener at god informasjon i forkant av slike arrangementer er nøkkelen til suksess, og vi setter pris på samarbeidet med styret som bidro til å spre budskapet. PÅ PLASS: Andreas fra Viken Fiber er klar til å hjelpe beboerne med bytte av dekoder. Personlig service og gode samtaler Våre medarbeidere var klare til å bistå med alt fra individuelle avtaletilpasninger til bestilling av ekstrautstyr og montøroppdrag. Mange beboere benyttet sjansen til å sette seg ned, ta en kjeks eller sjokolade og få den hjelpen de trengte. Vi setter stor pris på de hyggelige samtalene vi fikk med beboerne denne dagen. En av dem var Anita Jensen, som fikk hjelp til å tilpasse avtalen sin enda bedre til sitt bruk. – Det er veldig bra at Viken Fiber tar seg tid til å møte kundene, for nå til dags får man jo nesten ikke tak i folk på telefon engang. Hun var spent på hvordan det ville bli med ny avtale. Forventningene var at det ikke ville bli så annerledes, men kanskje noe nytt design på underholdningsplattformen. Og på spørsmål om Anita hadde noe tilbakemelding eller forslag til forbedringer, var svaret klart: – Jeg er egentlig ganske fornøyd. Jeg har stort sett ikke hatt noen store problemer, så det har funket bra for meg, selv om jeg kanskje ikke er så kravstor. Forenkling er veien videre Styreleder i Lille Tøyen Hageby, Erik Lindberg, var også innom og satte stor pris på initiativet vårt: – Det tar litt ansvar fra oss som styre, når beboerne selv kan komme direkte til dere å bytte dekoder og stille spørsmål. Hans forventning til den nye avtalen er at det blir bedre pris for hver enkelt boenhet, samt en enklere og mer oversiktlig avtale. Det er dette han ønsker at Viken Fiber skal huske på når de skal utvikle seg fremover. – Å forenkle tror jeg er viktig. Her går vi for Altibox Flex M nå, og her er det tre alternativer som beboerne kan velge mellom, ikke noe mer. Jo enklere, desto bedre. For styret har det vært viktig å kunne ha en dedikert kontaktperson å forholde seg til. Selv om det har vært noen ulike kontaktpersoner opp gjennom årene, er de godt fornøyd med at de slipper å forholde seg til mange forskjellige til enhver tid. GODT FORNØYD: Andreas Iversen, konsulent i Viken Fiber og Erik Lindberg, styreleder i Lille Tøyen Hageby. Vi i Viken Fiber er helt enige i at enkle og fleksible løsninger er veien å gå. Med fellesavtalen Altibox Flex får man en brukervennlig og oversiktlig avtale, slik at kundene får mest mulig ut av sine tjenester uten unødvendig kompleksitet. En aktivitet som gir resultater Dette er ikke første gang vi i Viken Fiber er ute hos kundene på denne måten, og det blir heller ikke siste, sier Martine Lieblein Lærum, som har ansvaret for kundeforvaltning hos Viken Fiber. – Vi ser at denne typen arrangementer gir kundene en bedre opplevelse og sikrer at de får den hjelpen de trenger, på en måte som passer dem. – Når mange kunder skal over på en ny avtale samtidig, hjelper det at vi er til stede hos boligselskapet. Det letter trykket på telefoner til vår kundeservice og sikrer at alle får den bistanden de trenger. Vi vil fortsette å være tilgjengelige på ulike måter, både digitalt og fysisk, for å sikre best mulig kundeopplevelse. Martine forteller at vi i løpet av dagen fikk delt ut 88 dekodere, og i tillegg var det 10 beboere som fikk personlig hjemmebesøk for å få hjelp med oppkobling av den nye dekoderen. – Dette viser at det er stor interesse for denne typen service, og vi gleder oss til å gjøre lignende tiltak fremover! – Viken Fiber er best både på tjenester og pris – Med ti sameier og rundt 1600 boenheter trengte vi noe som kunne passe alle. Viken Fiber var best når det gjaldt både tjenester og pris, sier Britt Nesteby Obrenovic, styreleder i Løren Velforening. Les mer Borettslaget valgte Viken Fiber I Gartnerløkka borettslag bor mennesker i alle aldersgrupper. Med den nye fellespakka får alle velge det som passer best: – Og det ble heller ikke dyrere, sier styreleder. Les mer En kveld for inspirasjon og samarbeid Viken Fiber har nylig åpnet dørene for det første Utsikt + innsikt-arrangementet i Grenland. Les mer
Fra klokken 10 til 18 var vi rigget med pc-er og en demo-dekoder koblet opp på tv-en i lokalet. Allerede en halvtime før dørene åpnet, sto den første beboeren klar for å bytte sin gamle dekoder til en ny Modell A-dekoder. Derfra gikk det slag i slag med en jevn strøm av beboere som ville hente nytt utstyr og få svar på spørsmål. Vi opplevde et stort engasjement fra beboerne, som var interesserte i å få innsikt i både den nye avtalen og i bruk av ny dekoder. For å sikre at flest mulig fikk med seg arrangementet, sendte vi ut melding til alle beboere med eldre dekodere, mens sameiets styre delte informasjon via intranettet. Dette gjorde at mange beboere var godt forberedt og visste akkurat hva de trengte hjelp med da de kom innom. Vi mener at god informasjon i forkant av slike arrangementer er nøkkelen til suksess, og vi setter pris på samarbeidet med styret som bidro til å spre budskapet. PÅ PLASS: Andreas fra Viken Fiber er klar til å hjelpe beboerne med bytte av dekoder. Personlig service og gode samtaler Våre medarbeidere var klare til å bistå med alt fra individuelle avtaletilpasninger til bestilling av ekstrautstyr og montøroppdrag. Mange beboere benyttet sjansen til å sette seg ned, ta en kjeks eller sjokolade og få den hjelpen de trengte. Vi setter stor pris på de hyggelige samtalene vi fikk med beboerne denne dagen. En av dem var Anita Jensen, som fikk hjelp til å tilpasse avtalen sin enda bedre til sitt bruk. – Det er veldig bra at Viken Fiber tar seg tid til å møte kundene, for nå til dags får man jo nesten ikke tak i folk på telefon engang. Hun var spent på hvordan det ville bli med ny avtale. Forventningene var at det ikke ville bli så annerledes, men kanskje noe nytt design på underholdningsplattformen. Og på spørsmål om Anita hadde noe tilbakemelding eller forslag til forbedringer, var svaret klart: – Jeg er egentlig ganske fornøyd. Jeg har stort sett ikke hatt noen store problemer, så det har funket bra for meg, selv om jeg kanskje ikke er så kravstor. Forenkling er veien videre Styreleder i Lille Tøyen Hageby, Erik Lindberg, var også innom og satte stor pris på initiativet vårt: – Det tar litt ansvar fra oss som styre, når beboerne selv kan komme direkte til dere å bytte dekoder og stille spørsmål. Hans forventning til den nye avtalen er at det blir bedre pris for hver enkelt boenhet, samt en enklere og mer oversiktlig avtale. Det er dette han ønsker at Viken Fiber skal huske på når de skal utvikle seg fremover. – Å forenkle tror jeg er viktig. Her går vi for Altibox Flex M nå, og her er det tre alternativer som beboerne kan velge mellom, ikke noe mer. Jo enklere, desto bedre. For styret har det vært viktig å kunne ha en dedikert kontaktperson å forholde seg til. Selv om det har vært noen ulike kontaktpersoner opp gjennom årene, er de godt fornøyd med at de slipper å forholde seg til mange forskjellige til enhver tid. GODT FORNØYD: Andreas Iversen, konsulent i Viken Fiber og Erik Lindberg, styreleder i Lille Tøyen Hageby. Vi i Viken Fiber er helt enige i at enkle og fleksible løsninger er veien å gå. Med fellesavtalen Altibox Flex får man en brukervennlig og oversiktlig avtale, slik at kundene får mest mulig ut av sine tjenester uten unødvendig kompleksitet. En aktivitet som gir resultater Dette er ikke første gang vi i Viken Fiber er ute hos kundene på denne måten, og det blir heller ikke siste, sier Martine Lieblein Lærum, som har ansvaret for kundeforvaltning hos Viken Fiber. – Vi ser at denne typen arrangementer gir kundene en bedre opplevelse og sikrer at de får den hjelpen de trenger, på en måte som passer dem. – Når mange kunder skal over på en ny avtale samtidig, hjelper det at vi er til stede hos boligselskapet. Det letter trykket på telefoner til vår kundeservice og sikrer at alle får den bistanden de trenger. Vi vil fortsette å være tilgjengelige på ulike måter, både digitalt og fysisk, for å sikre best mulig kundeopplevelse. Martine forteller at vi i løpet av dagen fikk delt ut 88 dekodere, og i tillegg var det 10 beboere som fikk personlig hjemmebesøk for å få hjelp med oppkobling av den nye dekoderen. – Dette viser at det er stor interesse for denne typen service, og vi gleder oss til å gjøre lignende tiltak fremover!