– Viken Fiber er best både på tjenester og pris – Viken Fiber er best både på tjenester og prisValgfrie kanaler og streamingtjenester, flyttbar dekoder og personlig service var noen av fordelene velforeningen gjerne ville beholde. – Med ti sameier og rundt 1600 boenheter trengte vi noe som kunne passe alle. Viken Fiber var best når det gjaldt både tjenester og pris, sier Britt Nesteby Obrenovic, styreleder i Løren Velforening, og forteller at de har hatt Altibox i mange år allerede. GODT SAMARBEID: Løren Velforening er fornøyde med Viken Fiber. – Folk har vært fornøyde. Sameiene har fått mange gode tilbakemeldinger, og beboerne har fått den hjelpen de har hatt behov for. I forbindelse med ny kontrakt måtte vi selvsagt sjekke markedet, ellers hadde vi ikke gjort jobben vår, sier Britt, og fortsetter: – Velforeningen var i møter med fem ulike aktører, men det var ingen tvil om hvor vi landet. Viken Fiber hadde best tjeneste og pris, og vi vet fra før at servicen er god, sier styrelederen. Åpen dag med Viken Fiber En fredag i april arrangerte Viken Fiber åpen dag hos velforeningen, og blant annet Aleksander Søderlind, salgskonsulent BRL Viken Fiber, var til stede. – Det skal svares på spørsmål og deles ut nye dekodere. Vi har også med egen datakoordinator, som gjerne hjelper til med poengfordeling og oppsett. Det har vært utrolig mye folk innom teltet, sier han. Akkurat dette med tilstedeværelsen og service var med på å overbevise velforeningen om deres valg av leverandør. – Det er ikke nødvendigvis så komplisert å koble til to-tre ledninger, men Viken Fiber var tydelig på at de som hadde ekstra behov, skulle få den hjelpen de trengte. På Løren Torg er det for eksempel en del eldre beboere som trenger litt ekstra hjelp, sier Britt. ÅPEN DAG: Mange møtte opp da Viken Fiber var hos Velforeningen. Fleksibel fellespakke – Vi landet på fellespakken Altibox Flex M, som gjør at beboerne våre kan velge mellom to varianter av TV og internett, eller bare internett, sier Britt, og begrunner valget med at det er svært mange behov som skal treffes. – Selv om Løren er overrepresentert av unge mennesker, så er det en del sånne som meg, som er godt passert 40, som må tas hensyn til, humrer hun. Aleksander sier at til tross for at det er en klar trend for streaming, så er det enda mange som ser på lineær TV. – Med mange beboere i alle aldre, er en løsning med god valgfrihet det mest hensiktsmessige. I tillegg til tre abonnementsmuligheter, er det et poengsystem, som gjør at man kan velge kanaler og streaming-tjenester. I stedet for drøssevis av kanaler man ikke bruker, kan man velge for eksempel Netflix, forklarer han. Den nye dekoderen brukes der det er internett. Det betyr at den kan tas med på hytta. –Kan det bli mer perfekt, sier Britt, som har hytte i Stavern. Ønsker å være synlig – Vi har et stort ønske om å være synlig for kundene våre. På dager som i dag, får de mulighet til å stille spørsmål, få hjelp, og lære mer om produktet. I dag har vi et eget rom hvor vi kan hjelpe til med poengdeling, legge inn kanaler og streamingtjenester. Jeg har tidligere blitt med helt inn i leiligheten til ei som var svaksykt. På dager som dette kan vi tilby hjelp litt utenom det vanlige, sier Alexander, og nevner at de også har mulighet for å gjøre «Grill og spør» når det blir varmere i været. – Konseptet «Grill og spør» er noe Viken Fiber gjør for sine største kunder. Vi tar med enkel grillmat, og er til stede på for eksempel en dugnad. Vi rigger gjerne opp til fotballdart og fifa til barna, og legger opp til en hyggelig stund der vi også kan svare på spørsmål. Britt røper at de allerede har annonsert «Grill og spør» for sameiene. – Vi eier og drifter Løren Park, så dette blir midt i blinken til våren, sier hun entusiastisk, og avslutter: – Det handler om å være synlig i gatebildet.
GODT SAMARBEID: Løren Velforening er fornøyde med Viken Fiber. – Folk har vært fornøyde. Sameiene har fått mange gode tilbakemeldinger, og beboerne har fått den hjelpen de har hatt behov for. I forbindelse med ny kontrakt måtte vi selvsagt sjekke markedet, ellers hadde vi ikke gjort jobben vår, sier Britt, og fortsetter: – Velforeningen var i møter med fem ulike aktører, men det var ingen tvil om hvor vi landet. Viken Fiber hadde best tjeneste og pris, og vi vet fra før at servicen er god, sier styrelederen. Åpen dag med Viken Fiber En fredag i april arrangerte Viken Fiber åpen dag hos velforeningen, og blant annet Aleksander Søderlind, salgskonsulent BRL Viken Fiber, var til stede. – Det skal svares på spørsmål og deles ut nye dekodere. Vi har også med egen datakoordinator, som gjerne hjelper til med poengfordeling og oppsett. Det har vært utrolig mye folk innom teltet, sier han. Akkurat dette med tilstedeværelsen og service var med på å overbevise velforeningen om deres valg av leverandør. – Det er ikke nødvendigvis så komplisert å koble til to-tre ledninger, men Viken Fiber var tydelig på at de som hadde ekstra behov, skulle få den hjelpen de trengte. På Løren Torg er det for eksempel en del eldre beboere som trenger litt ekstra hjelp, sier Britt. ÅPEN DAG: Mange møtte opp da Viken Fiber var hos Velforeningen. Fleksibel fellespakke – Vi landet på fellespakken Altibox Flex M, som gjør at beboerne våre kan velge mellom to varianter av TV og internett, eller bare internett, sier Britt, og begrunner valget med at det er svært mange behov som skal treffes. – Selv om Løren er overrepresentert av unge mennesker, så er det en del sånne som meg, som er godt passert 40, som må tas hensyn til, humrer hun. Aleksander sier at til tross for at det er en klar trend for streaming, så er det enda mange som ser på lineær TV. – Med mange beboere i alle aldre, er en løsning med god valgfrihet det mest hensiktsmessige. I tillegg til tre abonnementsmuligheter, er det et poengsystem, som gjør at man kan velge kanaler og streaming-tjenester. I stedet for drøssevis av kanaler man ikke bruker, kan man velge for eksempel Netflix, forklarer han. Den nye dekoderen brukes der det er internett. Det betyr at den kan tas med på hytta. –Kan det bli mer perfekt, sier Britt, som har hytte i Stavern. Ønsker å være synlig – Vi har et stort ønske om å være synlig for kundene våre. På dager som i dag, får de mulighet til å stille spørsmål, få hjelp, og lære mer om produktet. I dag har vi et eget rom hvor vi kan hjelpe til med poengdeling, legge inn kanaler og streamingtjenester. Jeg har tidligere blitt med helt inn i leiligheten til ei som var svaksykt. På dager som dette kan vi tilby hjelp litt utenom det vanlige, sier Alexander, og nevner at de også har mulighet for å gjøre «Grill og spør» når det blir varmere i været. – Konseptet «Grill og spør» er noe Viken Fiber gjør for sine største kunder. Vi tar med enkel grillmat, og er til stede på for eksempel en dugnad. Vi rigger gjerne opp til fotballdart og fifa til barna, og legger opp til en hyggelig stund der vi også kan svare på spørsmål. Britt røper at de allerede har annonsert «Grill og spør» for sameiene. – Vi eier og drifter Løren Park, så dette blir midt i blinken til våren, sier hun entusiastisk, og avslutter: – Det handler om å være synlig i gatebildet.