Slik beskytter du ditt hjem mot lyn

100.000. Det er antall lynnedslag her til lands på et normalår, og nå er vi midt i høysesongen. Sjansen for at du treffes av lynet er 0,0007 prosent ifølge Yr. Heldigvis! Men – folks elektroniske utstyr blir stadig rammet. Så hva kan du gjøre for å forebygge, tro?

https://vikenfiber.no/wp-content/uploads/2024/05/web_lyn-980x438.jpg

Hver tredje nordmann har fått elektronisk utstyr skadet av lyn. Elektroniske apparater kan nemlig bli skadet uten at lynet slår ned direkte hos deg. Nedslag i strømnettet kan lage overspenninger, som følger strømnettet inn til boligen din. Slik kan du sikre deg når uværet herjer:

1. Trekk ut støpsler. 
Dra ut kontakten hvis du vil beskytte elektronikken din 100 % under lyn- og tordenvær.

2. Lyn-pause fra bredbåndet.
Hvis det buldrer i nærheten, bør du trekke ut strømmen til boksen som er koblet med nettverkskabel til ruteren din.

3. Husk å koble fra tv-en.
Dags for å ta frem boka, kortstokken eller den gode samtalen? Det er ikke farlig å se tv når det lyner, men elektronikken kan ta skade, og derfor bør kabelen i tv-en dras ut når uværet raser.

4. Monter overspenningsvern.
Har du bygget nytt etter 2010, har du nok denne dekka. Da ble det nemlig påbudt med overspenningsvern i alle nye og rehabiliterte boliger. Dette må monteres av elektriker. Sjekk at det er ok!

5. Monter finvern.
I tillegg til grovvernet i sikringsboksen, bør man installere finvern foran fintfølende elektronikk som pc, tv og dekodere. Dette plugges direkte i kontaktene der apparatene som er ekstra utsatt kobles til.

6. Trekk ut kontakter når du skal reise bort.
Hytta i helgen? Husk at sensommeren er høysesong for lyn og torden, så vær i forkant og trekk ut kontaktene i hjemmet før avreise.

Også viktig for bedrifter

Mange er flinke til å koble fra elektrisk utstyr hjemme, men husk at lynet kan slå ned også på jobben! Det kan, i tillegg til elektronikken som blir ødelagt, føre til store kostnader ved tapt informasjon, nedetid på dataanlegg og arbeidere som ikke har mulighet til å gjøre jobben sin. Så om du har ansvar for et næringsbygg, anbefales det å installere et lynvernanlegg, samt gi beskjed til ansatte om å koble fra det som ikke må være tilkoblet når det er meldt tordenvær.

Når uhellet er ute

Har du vært uheldig og fått ødelagt elektronikk som følge av lynnedslag? Ta kontakt med ditt forsikringsselskap og vår kundeservice, så går det forhåpentligvis fort å få deg tilbake online.

Et innblikk i vårens samarbeid med boligselskap

I løpet av våren har vi hatt gleden av å møte mange av våre kunder som bor i boligselskap – og for en hyggelig og lærerik opplevelse det har vært. Det gir oss bedre innsikt i hva dere forventer av oss som tv og bredbåndsleverandør, og jo bedre dere kjenner til oss, jo enklere er det for dere å kontakte oss om det er noe som ikke er som det skal eller om det er noe dere lurer på.

https://vikenfiber.no/wp-content/uploads/2025/06/IMG_0558-980x438.jpg

POPULÆRT ARRANGEMENT: Tross tidlig søndag morgen, var det godt oppmøte da vi inviterte til fotballvors på brygga i Fredrikstad.

Fotballvors og seriestart i Drammen

I slutten av mars inviterte vi til fotballkamp i forbindelse med seriestarten og arrangerte fotballvors på hovedkontoret vårt i Drammen. Her møtte styrekontakter opp med ektefeller, venner, barn og styrekollegaer til en trivelig ettermiddag. Vi startet med litt faglig innhold, en presentasjon av hvem vi er og hva vi gjør. Lyse Energi ga oss innsikt i energiservice, et tema som engasjerer mange boligselskaper for tiden. Nimbus fortalte om hvordan de bidrar med kundeservice, montør- og salgstjenester på vegne av oss.

Dagen ble avsluttet med topp fotballstemning på Marienlyst stadion, der Strømsgodset møtte Rosenborg. Vi håper det ga både fotballglede og faglig påfyll!

Åpen dag og tv-kurs – vi møter dere der dere er

Vi har også brukt våren til å gjennomføre Åpen dag og tv-kurs hos flere av våre kunder – både nye og eksisterende. En åpen dag betyr at vi kommer ut til borettslaget eller sameiet deres den dagen ny avtale trer i kraft. Da deler vi ut nytt utstyr, hjelper til med installasjon – og ikke minst: Vi står klare til å svare på spørsmål og gi tips til hvordan dere får mest mulig ut av underholdningstjenestene deres.

Åpen dag boligselskap
ÅPEN DAG: Vi er tilstede hos boligselskap for å å hjelpe beboerne med ny avtale og bytte av tv-dekodere.

Les om åpen dag hos en av våre kunder her

Flere steder har vi også arrangert tv-kurs. Det er et sosialt treff hvor beboerne lærer å bli tryggere på å bruke fjernkontroll, TV-tjenester og øvrige tjenester levert av oss.  Det er utrolig verdifullt både for dere og oss!

Sitter du i styret i boligselskapet og ønsker å melde boligselskapet ditt på kurs?

Meld interesse for kurs i  borettslaget her

Dugnadstid = kundetid

Våren betyr også dugnad for mange av dere – og vi har vært så heldige å få bli med! Her har vi rigget til stand med konkurranser, premier og gode samtaler. Vi elsker å høre både ris og ros, og det gir oss et unikt innblikk i hvordan dere bruker tjenestene våre i hverdagen. Samtidig får vi muligheten til å hjelpe direkte – der og da. Dette er gull verdt for oss!

Grill og spør mjøndalen
PÅ PLASS: Når borettslaget skal ha dugnad i fellesarealene, stiller vi gjerne opp for å spre litt glede med mat, søtsaker og lykkehjul for store og små.
Gatefest og faglig påfyll i Kongsberg

I mai tok vi turen til Kongsberg og deltok på gatefesten til KBBL. Her møtte vi blide deltakere, svarte på spørsmål og hadde det rett og slett veldig hyggelig.

Senere på dagen inviterte vi styreledere til et eget arrangement på det nyoppussede Quality Hotel i sentrum. Intelli holdt et spennende foredrag om ‘’cybersikkerhet for hvermansen’’, og vi tok deltakerne med bak kulissene for å vise hvordan vi ivaretar sikkerheten til våre kunder – og hva som kommer fremover på sikkerhetsfronten.

boligselskap innsikt og utsikt
TRYGG PÅ NETT: Intelli holdt et spennende foredrag om cybersikkerhet for hvermansen.

Kvelden ble rundet av på smakfullt vis, med besøk av en ølsommelier som lærte oss hvordan øl og mat kan kombineres på beste vis.

Vi vil takke alle dere som har deltatt, engasjert dere og gitt oss verdifulle tilbakemeldinger gjennom våren, og håper vi sees igjen snart!

Har du bursdag? Gjør den ekstra spesiell med Viken Fiber og lokalsamfunnsstøtte

Vi i Viken Fiber tror på å støtte vårt lokalsamfunn og gjøre en positiv forskjell. Derfor gir vi deg som kunde en spesiell mulighet til å feire bursdagen din ved å bidra til lokale initiativer som betyr noe for deg.

https://vikenfiber.no/wp-content/uploads/2020/12/AdobeStock_391733265-980x438.jpeg
Hvordan det fungerer 

Har du bursdag denne måneden? Da vil du motta en e-post fra oss som gir deg muligheten til å nominere ditt favorittformål. Alle nominerte blir automatisk med i trekningen av 5.000 kroner. Vinneren kunngjøres tidlig neste måned, og hvis det er ditt valg som blir trukket, får du gleden av å dele den fantastiske nyheten!

Bidrag til lokalsamfunnet

Vi gir deg muligheten til å gjøre din bursdag ekstra meningsfull. Pengene går direkte til å støtte lokale prosjekter, spesielt rettet mot å skape positive opplevelser for barn og unge fra familier med begrensede ressurser.

Ekstra støtte

Alle våre kunder med bursdag denne måneden kan nominere en lokal gruppe eller organisasjon. I tillegg til den månedlige premien på 5.000 kroner, er alle nominerte med i trekningen om 25.000 kroner hver sjette måned.

Viktig å nominere

Hold øye med e-posten din på bursdagen din for å nominere din lokalsamfunnsfavoritt og bli med i trekningen! Bli med oss i å feire din dag og gi tilbake til samfunnet med en ekstra porsjon glede!

Bursdagsvinnere i 2025:

Januar: AmaSings
Februar: Brevik Seilklubb
Mars: Sande E-sport
April: Larkollen Tennisklubb

Bursdagsvinnere i 2024:

Februar: Skiens grane IF
Mars: Moss Styrkeidrettsklubb
April: Kongsberg Golfklubb Juniorgruppe
Mai: Centrum Tigers
Juni: Bærum Barneteater
Juli: Lørenskog Karate Klubb
August: Lier IL Skiskyting
September: Rhythm Moss og Rygge danseklubb
Oktober: Larvik Svømmeklubb
November: Oslo Bryteklubb
Desember: Mysen IF Sykkel

Altibox er nok en gang best på kundeservice 🥳

‘God veiledning, enestående serviceinnstilling og god forståelse.’ Altibox har blitt stemt frem som det beste på kundeservice i både tv – og bredbåndsverdenen i Norge, ifølge den største undersøkelsen av sitt slag i Norge.

https://vikenfiber.no/wp-content/uploads/2025/05/KS_indeks_pris_1-980x438.jpg

— Det betyr utrolig mye for oss at kundene våre setter pris på det vi gjør. Vi er takknemlige for tilliten deres og stolt av innsatsen til våre dyktige medarbeidere og Altibox-partnere. Denne prisen motiverer oss til å gi alt for å fortsette å levere gode opplevelser, sier Shiraz Abid, direktør for privatmarkedet i Altibox. 

Best på kundeservice i Norge

KSIndeks spør årlig 20 000 personer om deres erfaringer med kundeservice hos sine leverandører. De som blir spurt, blir bedt om å vurdere serviceinnstilling, ventetid, hjelp til løsning og mye mer.Vi er ledende både når det gjelder internett og tv-tjenester. 

— Våre kundeservicemedarbeidere fortjener virkelig denne prisen. De står på hver eneste dag for å hjelpe kundene våre – det er rett og slett imponerende, sier Abid.

Gir god veiledning og informasjon

Ifølge juryen har forventningene til stabilt og raskt nett i hvert fall ikke blitt lavere det siste året, og det samme gjelder forventningene til kundeservice. Det var derfor ekstra stas når Altibox går til topps igjen. 

– Årets vinner er svært god på å gi informasjon og veiledning til kundene. De leverer også hjelpen med en enestående serviceinnstilling og viser god forståelse for saken. Dette skaper høy tillit hos kundene og bidrar til at de vinner årets pris innenfor bredbånd-kategorien, sa Josef Nalbant, Strategic Service Specialist i Salesforce, om Altibox under premieutdelingen. 

Stor konkurranse om første plassen

Topp tre i klassen for bredbånd var Telenor, NextGenTel og Altibox. Mens i tv-klassen var det RiksTV og TV 2 Play som var nominert sammen med Altibox. 

– Om vinneren i tv-klassen sier kundene at serviceinnstillingen de ble møtt med var enestående og at både løsningen på problemet deres og informasjonen de fikk var svært god. Dette gir fornøyde kunder, fortalte Silje Abrahamsen fra LeadDesk, om Altibox. 

Les mer om Altibox TV her, og internett fra Altibox her.

Les mer om Altibox sine resultater i andre tester og undersøkelser.

Om undersøkelsen

KSIndeks er Norges største undersøkelse av kundeservice i bransjene bank, forsikring, telefoni, bredbånd, strøm, tv, reise og offentlige virksomheter. Det er ingen jury, men kundene til virksomhetene som selv gir tilbakemeldinger om sin opplevelse. CustomerTrends står bak undersøkelsen.

Asker storkommune på nett med Viken Fiber

Etter ett års intensivt arbeid har Asker kommune, i samarbeid med Viken Fiber, fullført et av de mest omfattende fiberutbyggingsprosjektene i regionen. Med et effektivt arbeidslag er det gravd 45.000 meter og trukket 85.000 meter fiberkabel.

https://vikenfiber.no/wp-content/uploads/2025/05/A-OK-3-980x438.jpg

PÅ LAG: Asker kommune, ved IKT-leder Kolbjørn Johansen (t.v.), og Viken Fibers storkundesjef, Jan Ferdi R. Olsen, kan stolt registrere at fiberutbyggingsprosjektet i Asker er ferdig til tiden.

Prosjektet er en del av en hovedavtale på inntil åtte år mellom Viken Fiber og Asker kommune, som gir trygg tilgang til robust fiberinfrastruktur i mange år. Initiativet startet høsten 2023 med en åpen anbudskonkurranse og ble fullført innen fristen 31. oktober 2024.

Prosjektet har hatt positiv innvirkning på Asker, med synergier mellom eksisterende infrastruktur og videre utbygging til private husholdninger.

Sikker og stabil infrastruktur

Asker kommune har fått bygget et fibernettverk på over en million meter, med ringstruktur og redundans, som sikrer høy stabilitet og beskyttelse mot brudd.

Jan Ferdi R. Olsen (41), storkundesjef i Viken Fiber, og Kolbjørn Johansen (50), IKT-leder i Asker kommune, er enige om at samarbeidet har vært vellykket. Viken Fiber har levert sitt største oppdrag, med en varighet på seks år og opsjon på ytterligere to. Innbyggerne vil dra nytte av dette lenge etter avtaleperioden.

– Prosjektet har forbedret bredbåndsdekningen for både ansatte, innbyggere og næringsliv. Det har vært et tett samarbeid mellom kommunen, entreprenører og Viken Fiber, sier Johansen.

Han leder 23 ansatte i IKT-avdelingen som styrer over 35.000 enheter for kommunen, inkludert 9.700 ansatte og 13.000 skoleelever.

Suksessfaktorer og samarbeid

Suksessen kan tilskrives innsatsen fra alle involverte, blant annet Asker kommune, Norsk Fiberoptikk, Netel, Tom Hvaal og Viken Fiber. Tverrfaglig samarbeid mellom avdelinger som Miljø og Samferdsel, IKT og Eiendom har vært essensielt for effektiv kommunikasjon.

– Prosjektlederne, to fra Viken Fiber og én fra Asker kommune, har vært avgjørende, forteller Olsen og Johansen.

Den nøye planleggingen og kommunikasjonen har gjort gjennomføringen imponerende smidig, til tross for prosjektets størrelse og kompleksitet.

Asker kommune
ENORM GRAVEJOBB: Flere arbeidslag har totalt gravd 45.000 meter og trukket 85.000 meter fiberkabel.
Fremtidens infrastruktur

Innbyggerne i Asker vil i stort nå kunne få bedre tilgang til høyhastighets bredbånd, som allerede har en dekningsgrad på 98,4 prosent med hastigheter over 100 megabit. Mer enn 1.000 boliger og 100 næringsvirksomheter får fibertilgang gjennom dette prosjektet.

Prosjektet har også styrket den teknologiske utviklingen i regionen og viser hvordan godt samarbeid kan føre til vellykkede infrastrukturprosjekter.

Bærekraft og miljøhensyn

I tillegg til teknologiske og økonomiske gevinster har prosjektet hatt fokus på bærekraft. Det ble brukt eksisterende kabler og rør der det var mulig, og graveprosjektene ble håndtert slik at innbyggerne ikke ble sterkt påvirket. Johansen fremhever at dette har vært et viktig element i prosjektets suksess og positive mottakelse i lokalsamfunnet.

Den omfattende fiberutbyggingen i Asker markerer et viktig steg mot å gjøre kommunen til en digitalt tilkoblet storkommune. Viken Fiber har levert et solid produkt, og samarbeidet har vist at planlagt og strukturert samhandling fører til suksess for både innbyggere, næringsliv og fremtidige teknologiske satsinger.

De mest fornøyde og lojale bredbåndskundene har Altibox 🥇

Norsk Kundebarometer spør hvert år hvilken internettleverandør kunder er mest fornøyde med. Altibox-partnerskapet tok seieren også i år.

https://vikenfiber.no/wp-content/uploads/2020/02/e15f7010-8767-41f6-a6da-567501daad5a-980x438.jpg

Undersøkelsen fra Norsk kundebarometer er en viktig temperaturmåler som gir oss en liten pekepinn på hvordan kundene oppfatter oss og hvor stor sjansen er for at de bytter oss ut. Vi er takknemlige for seier i kategorien ‘Bredbånd’, hvor kundene har rangert oss høyest åtte ganger i løpet av de siste ni årene.

-Jeg er stolt av at Altibox igjen er best i bransjen blant bredbåndstilbyderne. Dette gir inspirasjon til å skru til enda noen hakk i arbeidet med å få enda mer fornøyde kunder, sier Shiraz Abid, direktør for privatmarkedet i Altibox

Vil bli enda bedre

Teknologi kan være komplisert, og vi vet at ting ikke alltid går knirkefritt. Vi er veldig stolte av tilliten dere viser oss, og vi skal gjøre alt vi kan for å klatre høyere på listen i undersøkelsen også generelt sett, i tillegg til å forsvare bredbåndstittelen.

Nysgjerrig på Altibox sine resultater i andre tester og undersøkelser? Sjekk her.

Om undersøkelsen

Norsk Kundebarometer (NKB) er et forskningsprogram som gjennomføres ved Handelshøyskolen BI. I over tjue år har de målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

Tregt internett? Her får du tips til bedre dekning

Det kan være flere grunner til hvorfor du opplever tregt internett. Sjekk ut våre wifi-tips om hvordan du kan løse problemet selv.

https://vikenfiber.no/wp-content/uploads/2025/04/web23-wifi-980x438.png

Vegger, etasjeskiller – ja, egentlig alt som kan komme mellom enheten du bruker, og wifi-senderen, forstyrrer det trådløse signalet. Det er litt som at vi mennesker hører hverandre bedre når vi snakker sammen i samme rom, enn når det ropes fra kjelleren.

Plassering er en av grunnene til dårlig dekning. Så hvis du skulle ønske at wifi-dekningen din var enda litt bedre, bør du sjekke ut disse wifi-tipsene 👇

1. Test et mesh-nettverk.

Er mesh et ukjent ord for deg? Et mesh-nettverk er ganske enkelt flere wifi-forsterkere som plasseres rundt om i boligen, for å spre et raskt og stabilt trådløst signal i hele hjemmet.

Hos oss kan du nå bestille Altibox Wifi Overalt, et enkelt system med fornøydhetsgaranti.

 

2. Kable når du kan.

Har du stasjonære enheter som pc eller spillkonsoll? Koble de med nettverkskabel. Da sikrer du høy hastighet og lav ping, og frigjør samtidig kapasitet på wifi-en til de trådløse enhetene!

 

3. Bytt ut gammelt utstyr.

Eldre datautstyr støtter ikke alltid det høyeste hastighetene vi kan by på, og på disse funker gjerne bare 2,4GHz-nettet. Sjekk derfor om pc-en, mobilen eller nettbrettet ditt har begrensinger i forhold til å utnytte hastigheten.

Det kan du gjøre ved å teste hastigheten din her, men husk at du må være koble til internett med kabel (ikke trådløst) når du måler.

 

4. Slå av og på hjemmesentralen!

Det eldste trikset i boka! Ofte kan en god gammeldags omstart være nøkkelen til kjappere nett. Les mer om hjemmesentralen din her ›

 

5. Sjekk produktpakken din og oppgrader ved behov!

Er barna blitt tenåringer og krever mer fart? Da kan det være på tide å oppgradere fra lavere hastigheter til Altibox Standard.

Har du ofte hjemmekontor med videomøter og sender store filer? Altibox Extra kan være løsningen for deg.

Er du ikke kunde hos oss? Sjekk om du kan få lynrask fiber for å få nesten ubegrenset kapasitet til hele familien. 

Derfor byttet Stamsaas Fritid bredbåndsleverandør til Viken Fiber

Da Stamsaas Fritid i fjor besluttet å bytte bredbåndsleverandør, falt valget på Viken Fiber. – Et enkelt valg, sier bobilforhandlerens daglige leder, Richard Erichsen.

https://vikenfiber.no/wp-content/uploads/2025/04/Bilde-4-980x438.jpg

– Vi er avhengig av å kunne kommunisere digitalt både med kunder og leverandører, noe som betinger internettlinjer med høy oppetid. Den forrige leverandøren var rimelig på pris, men det hjelper lite hvis de ikke er tilgjengelige når ting ikke fungerer. Derfor ønsket vi en lokal kvalitetsleverandør vi kunne være trygge på, sier Erichsen.

Viken Fiber innfridde på alle punkter, og etter ett års tid er han fornøyd med både produktet og oppfølgingen de har fått.

– At de er lokalisert i samme område som oss, er heller ingen ulempe!

Stamsaas Fritid og Viken Fiber
– Vi er avhengig av et stabilt nett i vår kommunikasjon med kundene. Og skulle noe skje, er Fredrik i Viken Fiber bare en telefon unna, sier Richard Erichsen.
Flasket opp i bedriften

Stamsaas Fritid er en tradisjonell familiebedrift i Sarpsborg med røtter over 100 år tilbake i tid. Richard, sammen med sin søster Camilla, representerer tredje generasjon Erichsen og har nærmest vokst opp i bedriften.

– Jeg tilbrakte mye av barndommen her og fikk tidlig mine første arbeidsoppgaver. Jeg har gått gradene i bedriften, og i 2023 tiltrådte jeg som daglig leder.

Etter noen år med krevende tider for bobilbransjen gleder han seg over at salget på nyåret er rekordhøyt. Det gir håp om at markedet er på vei opp igjen.

Ville skapt utfordringer

Selv om den gjennomsnittlige bobilkunden er godt voksen og gjerne møter opp fysisk i butikken, er Stamsaas Fritid avhengig av å være tilgjengelig og synlig digitalt.

– Mye av kundekontakten skjer via e-post og chat. Vi bruker video for bruksopplæring for førstegangskjøpere, og i reklamasjons- og garantisaker går det mange bildefiler mellom oss og både kundene og leverandørene. Men den største utfordringen ved et eventuelt nettbrudd ville nok vært kaos på verkstedet når det gjelder booking og bestillinger.

– Å være tilgjengelig på ulike plattformer handler også om god kundeservice. Da er det godt å vite at Viken Fiber er én telefon unna!

Stamsaas Fritid og Viken Fiber
– Vi er veldig fornøyde med både produktet og oppfølgingen fra Viken Fiber, sier Stamsaas Fritids daglige leder Richard Erichsen. I bilen sitter Fredrik Larsen fra Viken Fiber.
Har samme verdier

Viken Fibers bedriftsrådgiver Fredrik Larsen gleder seg over skussmålene fra Stamsaas Fritid. Han understreker at nettopp tilgjengelighet og tett oppfølging er grunnleggende i selskapets filosofi.

– Ved at vi har lokalkontor sentralt i Østfold, kan vi raskt ta tak i eventuelle utfordringer. Hos Stamsaas Fritid var installasjonen enkel, siden det allerede lå en kabel inn til bygget. Andre steder kan det være behov for litt graving. Uansett fikser vi det som trengs for et stabilt og robust bredbånd.

Som kunde får du en dedikert kontaktperson som følger deg gjennom hele leveransen, en person som ikke bare kjenner selskapets tjenester, men også lokale forhold og behov.

– En velfungerende internettlinje er i dag helt avgjørende for alle typer bedrifter, og vi ønsker at kundene våre skal lykkes. Vokser kundene, vokser vi. Derfor skal ingen slå oss på support.

Han påpeker at både Viken Fiber og Stamsaas Fritid etterlever de samme verdiene, med nærhet til kunden og rask problemløsing når noe uforutsett skjer.

– I tillegg benytter begge lokale aktører der det er mulig. Det er nettopp slike nære og gode kundeforhold vi ønsker oss!

Takk for 20 år med internettøyeblikk

I tjue år har vi vært en usynlig, men viktig del av dagliglivet til tusenvis av mennesker. Fra vi koblet opp den første kunden i 2004 har vi levert mer enn bare internett. Vi har vært bindeleddet mellom familie og venner, arbeidsplasser og muligheter, latter – og vi har skapt uforglemmelige øyeblikk. Nå er 250 000 kunder koblet til vårt fibernett, og vi ønsker å stoppe opp og si 250 000 takk – til alle dere som har skapt morsomme internettøyeblikk.

Bursdagsvinner i februar 2025

Hver måned gir vi bursdagskundene våre sjansen til å spre litt ekstra glede! Vi får inn hundrevis av nominasjoner til gode formål hver måned, og i februar var det Brevik Seilforening som stakk av med seieren!

https://vikenfiber.no/wp-content/uploads/2025/03/Jolleseiler1-scaled-1-980x438.jpg

Brevik Seilforening ble stiftet i 1918 og har rundt 320 medlemmer. Foreningen har fostret mange dyktige seilere som har hevdet seg både nasjonalt og internasjonalt. De siste årene er klubben rustet opp med nytt klubbhus, brygge og naust, som sto klart til 100-årsjubileet i 2018.

– Gaven vil gå til vårt barne- og ungdomsarbeid, sier Claes Engberg i seilforeningen.

– Vi jobber for at alle barn og unge som kommer til oss skal få oppleve gleden ved seiling. Det kan være å bli trygg på sjøen, mestre vær og vind, dra på tur, få nye venner med samme interesse eller satse på konkurranseseiling, både nasjonalt og internasjonalt, forteller han.

–Vi har hatt god deltakelse på våre nybegynnerkurs, med 10–12 deltakere per kurs. I tillegg har vi 3–5 aktive Optimist-seilere. Våre eldre ILCA-seilere (14–17 år) trener ivrig, og det er jevnlig 5–10 ILCA-seilere på Eidangerfjorden gjennom sesongen. De fleste har deltatt i NM og NC, med resultater midt i feltet i både ILCA 6 og 4.7.

 

Vil du også være med og støtte en hjertesak?
Som kunde hos oss kan du nominere et lokalt initiativ som betyr noe for deg – og gi noen i ditt nærmiljø muligheten til å vinne.

 Slik fungerer det:

  1. Er det din bursdagsmåned? Gratulerer! Du vil få en e-post fra oss der du kan nominere din favorittorganisasjon, idrettslag eller et annet veldedig formål.
  2. Alle nominerte blir med i trekningen av 5.000 kroner.
  3. Vinneren trekkes i begynnelsen av neste måned, og om det er DIN hjertesak som blir trukket ut får du æren av å formidle dette videre.

Kan få ytterligere støtte

Hver måned vinner én nominasjon kr 5.000, men det stopper ikke der – hvert halvår trekker vi ut en heldig vinner av kr 25.000 blant alle nominerte.

Vi ser frem til å støtte flere av våre kunders hjertesaker!