Asker storkommune på nett med Viken Fiber Asker storkommune på nett med Viken FiberEtter ett års intensivt arbeid har Asker kommune, i samarbeid med Viken Fiber, fullført et av de mest omfattende fiberutbyggingsprosjektene i regionen. Med et effektivt arbeidslag er det gravd 45.000 meter og trukket 85.000 meter fiberkabel. PÅ LAG: Asker kommune, ved IKT-leder Kolbjørn Johansen (t.v.), og Viken Fibers storkundesjef, Jan Ferdi R. Olsen, kan stolt registrere at fiberutbyggingsprosjektet i Asker er ferdig til tiden. Prosjektet er en del av en hovedavtale på inntil åtte år mellom Viken Fiber og Asker kommune, som gir trygg tilgang til robust fiberinfrastruktur i mange år. Initiativet startet høsten 2023 med en åpen anbudskonkurranse og ble fullført innen fristen 31. oktober 2024. Prosjektet har hatt positiv innvirkning på Asker, med synergier mellom eksisterende infrastruktur og videre utbygging til private husholdninger. Sikker og stabil infrastruktur Asker kommune har fått bygget et fibernettverk på over en million meter, med ringstruktur og redundans, som sikrer høy stabilitet og beskyttelse mot brudd. Jan Ferdi R. Olsen (41), storkundesjef i Viken Fiber, og Kolbjørn Johansen (50), IKT-leder i Asker kommune, er enige om at samarbeidet har vært vellykket. Viken Fiber har levert sitt største oppdrag, med en varighet på seks år og opsjon på ytterligere to. Innbyggerne vil dra nytte av dette lenge etter avtaleperioden. – Prosjektet har forbedret bredbåndsdekningen for både ansatte, innbyggere og næringsliv. Det har vært et tett samarbeid mellom kommunen, entreprenører og Viken Fiber, sier Johansen. Han leder 23 ansatte i IKT-avdelingen som styrer over 35.000 enheter for kommunen, inkludert 9.700 ansatte og 13.000 skoleelever. Suksessfaktorer og samarbeid Suksessen kan tilskrives innsatsen fra alle involverte, blant annet Asker kommune, Norsk Fiberoptikk, Netel, Tom Hvaal og Viken Fiber. Tverrfaglig samarbeid mellom avdelinger som Miljø og Samferdsel, IKT og Eiendom har vært essensielt for effektiv kommunikasjon. – Prosjektlederne, to fra Viken Fiber og én fra Asker kommune, har vært avgjørende, forteller Olsen og Johansen. Den nøye planleggingen og kommunikasjonen har gjort gjennomføringen imponerende smidig, til tross for prosjektets størrelse og kompleksitet. ENORM GRAVEJOBB: Flere arbeidslag har totalt gravd 45.000 meter og trukket 85.000 meter fiberkabel. Fremtidens infrastruktur Innbyggerne i Asker vil i stort nå kunne få bedre tilgang til høyhastighets bredbånd, som allerede har en dekningsgrad på 98,4 prosent med hastigheter over 100 megabit. Mer enn 1.000 boliger og 100 næringsvirksomheter får fibertilgang gjennom dette prosjektet. Prosjektet har også styrket den teknologiske utviklingen i regionen og viser hvordan godt samarbeid kan føre til vellykkede infrastrukturprosjekter. Bærekraft og miljøhensyn I tillegg til teknologiske og økonomiske gevinster har prosjektet hatt fokus på bærekraft. Det ble brukt eksisterende kabler og rør der det var mulig, og graveprosjektene ble håndtert slik at innbyggerne ikke ble sterkt påvirket. Johansen fremhever at dette har vært et viktig element i prosjektets suksess og positive mottakelse i lokalsamfunnet. Den omfattende fiberutbyggingen i Asker markerer et viktig steg mot å gjøre kommunen til en digitalt tilkoblet storkommune. Viken Fiber har levert et solid produkt, og samarbeidet har vist at planlagt og strukturert samhandling fører til suksess for både innbyggere, næringsliv og fremtidige teknologiske satsinger. Sjekk om din bedrift kan få Altibox! Suveren fiberhastighet og landets mest tilfredse kunder. Gjør arbeidsdagen bedre med skikkelig nett. Sjekk her
PÅ LAG: Asker kommune, ved IKT-leder Kolbjørn Johansen (t.v.), og Viken Fibers storkundesjef, Jan Ferdi R. Olsen, kan stolt registrere at fiberutbyggingsprosjektet i Asker er ferdig til tiden. Prosjektet er en del av en hovedavtale på inntil åtte år mellom Viken Fiber og Asker kommune, som gir trygg tilgang til robust fiberinfrastruktur i mange år. Initiativet startet høsten 2023 med en åpen anbudskonkurranse og ble fullført innen fristen 31. oktober 2024. Prosjektet har hatt positiv innvirkning på Asker, med synergier mellom eksisterende infrastruktur og videre utbygging til private husholdninger. Sikker og stabil infrastruktur Asker kommune har fått bygget et fibernettverk på over en million meter, med ringstruktur og redundans, som sikrer høy stabilitet og beskyttelse mot brudd. Jan Ferdi R. Olsen (41), storkundesjef i Viken Fiber, og Kolbjørn Johansen (50), IKT-leder i Asker kommune, er enige om at samarbeidet har vært vellykket. Viken Fiber har levert sitt største oppdrag, med en varighet på seks år og opsjon på ytterligere to. Innbyggerne vil dra nytte av dette lenge etter avtaleperioden. – Prosjektet har forbedret bredbåndsdekningen for både ansatte, innbyggere og næringsliv. Det har vært et tett samarbeid mellom kommunen, entreprenører og Viken Fiber, sier Johansen. Han leder 23 ansatte i IKT-avdelingen som styrer over 35.000 enheter for kommunen, inkludert 9.700 ansatte og 13.000 skoleelever. Suksessfaktorer og samarbeid Suksessen kan tilskrives innsatsen fra alle involverte, blant annet Asker kommune, Norsk Fiberoptikk, Netel, Tom Hvaal og Viken Fiber. Tverrfaglig samarbeid mellom avdelinger som Miljø og Samferdsel, IKT og Eiendom har vært essensielt for effektiv kommunikasjon. – Prosjektlederne, to fra Viken Fiber og én fra Asker kommune, har vært avgjørende, forteller Olsen og Johansen. Den nøye planleggingen og kommunikasjonen har gjort gjennomføringen imponerende smidig, til tross for prosjektets størrelse og kompleksitet. ENORM GRAVEJOBB: Flere arbeidslag har totalt gravd 45.000 meter og trukket 85.000 meter fiberkabel. Fremtidens infrastruktur Innbyggerne i Asker vil i stort nå kunne få bedre tilgang til høyhastighets bredbånd, som allerede har en dekningsgrad på 98,4 prosent med hastigheter over 100 megabit. Mer enn 1.000 boliger og 100 næringsvirksomheter får fibertilgang gjennom dette prosjektet. Prosjektet har også styrket den teknologiske utviklingen i regionen og viser hvordan godt samarbeid kan føre til vellykkede infrastrukturprosjekter. Bærekraft og miljøhensyn I tillegg til teknologiske og økonomiske gevinster har prosjektet hatt fokus på bærekraft. Det ble brukt eksisterende kabler og rør der det var mulig, og graveprosjektene ble håndtert slik at innbyggerne ikke ble sterkt påvirket. Johansen fremhever at dette har vært et viktig element i prosjektets suksess og positive mottakelse i lokalsamfunnet. Den omfattende fiberutbyggingen i Asker markerer et viktig steg mot å gjøre kommunen til en digitalt tilkoblet storkommune. Viken Fiber har levert et solid produkt, og samarbeidet har vist at planlagt og strukturert samhandling fører til suksess for både innbyggere, næringsliv og fremtidige teknologiske satsinger.
Altibox vinner Norsk Kundebarometer De mest fornøyde og lojale bredbåndskundene har Altibox 🥇Norsk Kundebarometer spør hvert år hvilken internettleverandør kunder er mest fornøyde med. Altibox-partnerskapet tok seieren også i år. Undersøkelsen fra Norsk kundebarometer er en viktig temperaturmåler som gir oss en liten pekepinn på hvordan kundene oppfatter oss og hvor stor sjansen er for at de bytter oss ut. Vi er takknemlige for seier i kategorien ‘Bredbånd’, hvor kundene har rangert oss høyest åtte ganger i løpet av de siste ni årene. -Jeg er stolt av at Altibox igjen er best i bransjen blant bredbåndstilbyderne. Dette gir inspirasjon til å skru til enda noen hakk i arbeidet med å få enda mer fornøyde kunder, sier Shiraz Abid, direktør for privatmarkedet i Altibox Vil bli enda bedre Teknologi kan være komplisert, og vi vet at ting ikke alltid går knirkefritt. Vi er veldig stolte av tilliten dere viser oss, og vi skal gjøre alt vi kan for å klatre høyere på listen i undersøkelsen også generelt sett, i tillegg til å forsvare bredbåndstittelen. Nysgjerrig på Altibox sine resultater i andre tester og undersøkelser? Sjekk her. Om undersøkelsen Norsk Kundebarometer (NKB) er et forskningsprogram som gjennomføres ved Handelshøyskolen BI. I over tjue år har de målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Sjekk om du kan få lynraskt fiberbredbånd Vi leverer morgendagens infrastruktur – fiber som gir deg suveren hastighet og full frihet for hele familien til å strømme tv, surfe, spille og laste ned. Sjekk nå
Undersøkelsen fra Norsk kundebarometer er en viktig temperaturmåler som gir oss en liten pekepinn på hvordan kundene oppfatter oss og hvor stor sjansen er for at de bytter oss ut. Vi er takknemlige for seier i kategorien ‘Bredbånd’, hvor kundene har rangert oss høyest åtte ganger i løpet av de siste ni årene. -Jeg er stolt av at Altibox igjen er best i bransjen blant bredbåndstilbyderne. Dette gir inspirasjon til å skru til enda noen hakk i arbeidet med å få enda mer fornøyde kunder, sier Shiraz Abid, direktør for privatmarkedet i Altibox Vil bli enda bedre Teknologi kan være komplisert, og vi vet at ting ikke alltid går knirkefritt. Vi er veldig stolte av tilliten dere viser oss, og vi skal gjøre alt vi kan for å klatre høyere på listen i undersøkelsen også generelt sett, i tillegg til å forsvare bredbåndstittelen. Nysgjerrig på Altibox sine resultater i andre tester og undersøkelser? Sjekk her. Om undersøkelsen Norsk Kundebarometer (NKB) er et forskningsprogram som gjennomføres ved Handelshøyskolen BI. I over tjue år har de målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.
Wifi-tips Tregt internett? Her får du tips til bedre dekningDet kan være flere grunner til hvorfor du opplever tregt internett. Sjekk ut våre wifi-tips om hvordan du kan løse problemet selv. Vegger, etasjeskiller – ja, egentlig alt som kan komme mellom enheten du bruker, og wifi-senderen, forstyrrer det trådløse signalet. Det er litt som at vi mennesker hører hverandre bedre når vi snakker sammen i samme rom, enn når det ropes fra kjelleren. Plassering er en av grunnene til dårlig dekning. Så hvis du skulle ønske at wifi-dekningen din var enda litt bedre, bør du sjekke ut disse wifi-tipsene 1. Test et mesh-nettverk. Er mesh et ukjent ord for deg? Et mesh-nettverk er ganske enkelt flere wifi-forsterkere som plasseres rundt om i boligen, for å spre et raskt og stabilt trådløst signal i hele hjemmet. Hos oss kan du nå bestille Altibox Wifi Overalt, et enkelt system med fornøydhetsgaranti. 2. Kable når du kan. Har du stasjonære enheter som pc eller spillkonsoll? Koble de med nettverkskabel. Da sikrer du høy hastighet og lav ping, og frigjør samtidig kapasitet på wifi-en til de trådløse enhetene! 3. Bytt ut gammelt utstyr. Eldre datautstyr støtter ikke alltid det høyeste hastighetene vi kan by på, og på disse funker gjerne bare 2,4GHz-nettet. Sjekk derfor om pc-en, mobilen eller nettbrettet ditt har begrensinger i forhold til å utnytte hastigheten. Det kan du gjøre ved å teste hastigheten din her, men husk at du må være koble til internett med kabel (ikke trådløst) når du måler. 4. Slå av og på hjemmesentralen! Det eldste trikset i boka! Ofte kan en god gammeldags omstart være nøkkelen til kjappere nett. Les mer om hjemmesentralen din her › 5. Sjekk produktpakken din og oppgrader ved behov! Er barna blitt tenåringer og krever mer fart? Da kan det være på tide å oppgradere fra lavere hastigheter til Altibox Standard. Har du ofte hjemmekontor med videomøter og sender store filer? Altibox Extra kan være løsningen for deg. Er du ikke kunde hos oss? Sjekk om du kan få lynrask fiber for å få nesten ubegrenset kapasitet til hele familien.
Vegger, etasjeskiller – ja, egentlig alt som kan komme mellom enheten du bruker, og wifi-senderen, forstyrrer det trådløse signalet. Det er litt som at vi mennesker hører hverandre bedre når vi snakker sammen i samme rom, enn når det ropes fra kjelleren. Plassering er en av grunnene til dårlig dekning. Så hvis du skulle ønske at wifi-dekningen din var enda litt bedre, bør du sjekke ut disse wifi-tipsene 1. Test et mesh-nettverk. Er mesh et ukjent ord for deg? Et mesh-nettverk er ganske enkelt flere wifi-forsterkere som plasseres rundt om i boligen, for å spre et raskt og stabilt trådløst signal i hele hjemmet. Hos oss kan du nå bestille Altibox Wifi Overalt, et enkelt system med fornøydhetsgaranti. 2. Kable når du kan. Har du stasjonære enheter som pc eller spillkonsoll? Koble de med nettverkskabel. Da sikrer du høy hastighet og lav ping, og frigjør samtidig kapasitet på wifi-en til de trådløse enhetene! 3. Bytt ut gammelt utstyr. Eldre datautstyr støtter ikke alltid det høyeste hastighetene vi kan by på, og på disse funker gjerne bare 2,4GHz-nettet. Sjekk derfor om pc-en, mobilen eller nettbrettet ditt har begrensinger i forhold til å utnytte hastigheten. Det kan du gjøre ved å teste hastigheten din her, men husk at du må være koble til internett med kabel (ikke trådløst) når du måler. 4. Slå av og på hjemmesentralen! Det eldste trikset i boka! Ofte kan en god gammeldags omstart være nøkkelen til kjappere nett. Les mer om hjemmesentralen din her › 5. Sjekk produktpakken din og oppgrader ved behov! Er barna blitt tenåringer og krever mer fart? Da kan det være på tide å oppgradere fra lavere hastigheter til Altibox Standard. Har du ofte hjemmekontor med videomøter og sender store filer? Altibox Extra kan være løsningen for deg. Er du ikke kunde hos oss? Sjekk om du kan få lynrask fiber for å få nesten ubegrenset kapasitet til hele familien.
Derfor byttet Stamsaas Fritid bredbåndsleverandør Derfor byttet Stamsaas Fritid bredbåndsleverandør til Viken FiberDa Stamsaas Fritid i fjor besluttet å bytte bredbåndsleverandør, falt valget på Viken Fiber. – Et enkelt valg, sier bobilforhandlerens daglige leder, Richard Erichsen. – Vi er avhengig av å kunne kommunisere digitalt både med kunder og leverandører, noe som betinger internettlinjer med høy oppetid. Den forrige leverandøren var rimelig på pris, men det hjelper lite hvis de ikke er tilgjengelige når ting ikke fungerer. Derfor ønsket vi en lokal kvalitetsleverandør vi kunne være trygge på, sier Erichsen. Viken Fiber innfridde på alle punkter, og etter ett års tid er han fornøyd med både produktet og oppfølgingen de har fått. – At de er lokalisert i samme område som oss, er heller ingen ulempe! – Vi er avhengig av et stabilt nett i vår kommunikasjon med kundene. Og skulle noe skje, er Fredrik i Viken Fiber bare en telefon unna, sier Richard Erichsen. Flasket opp i bedriften Stamsaas Fritid er en tradisjonell familiebedrift i Sarpsborg med røtter over 100 år tilbake i tid. Richard, sammen med sin søster Camilla, representerer tredje generasjon Erichsen og har nærmest vokst opp i bedriften. – Jeg tilbrakte mye av barndommen her og fikk tidlig mine første arbeidsoppgaver. Jeg har gått gradene i bedriften, og i 2023 tiltrådte jeg som daglig leder. Etter noen år med krevende tider for bobilbransjen gleder han seg over at salget på nyåret er rekordhøyt. Det gir håp om at markedet er på vei opp igjen. Ville skapt utfordringer Selv om den gjennomsnittlige bobilkunden er godt voksen og gjerne møter opp fysisk i butikken, er Stamsaas Fritid avhengig av å være tilgjengelig og synlig digitalt. – Mye av kundekontakten skjer via e-post og chat. Vi bruker video for bruksopplæring for førstegangskjøpere, og i reklamasjons- og garantisaker går det mange bildefiler mellom oss og både kundene og leverandørene. Men den største utfordringen ved et eventuelt nettbrudd ville nok vært kaos på verkstedet når det gjelder booking og bestillinger. – Å være tilgjengelig på ulike plattformer handler også om god kundeservice. Da er det godt å vite at Viken Fiber er én telefon unna! – Vi er veldig fornøyde med både produktet og oppfølgingen fra Viken Fiber, sier Stamsaas Fritids daglige leder Richard Erichsen. I bilen sitter Fredrik Larsen fra Viken Fiber. Har samme verdier Viken Fibers bedriftsrådgiver Fredrik Larsen gleder seg over skussmålene fra Stamsaas Fritid. Han understreker at nettopp tilgjengelighet og tett oppfølging er grunnleggende i selskapets filosofi. – Ved at vi har lokalkontor sentralt i Østfold, kan vi raskt ta tak i eventuelle utfordringer. Hos Stamsaas Fritid var installasjonen enkel, siden det allerede lå en kabel inn til bygget. Andre steder kan det være behov for litt graving. Uansett fikser vi det som trengs for et stabilt og robust bredbånd. Som kunde får du en dedikert kontaktperson som følger deg gjennom hele leveransen, en person som ikke bare kjenner selskapets tjenester, men også lokale forhold og behov. – En velfungerende internettlinje er i dag helt avgjørende for alle typer bedrifter, og vi ønsker at kundene våre skal lykkes. Vokser kundene, vokser vi. Derfor skal ingen slå oss på support. Han påpeker at både Viken Fiber og Stamsaas Fritid etterlever de samme verdiene, med nærhet til kunden og rask problemløsing når noe uforutsett skjer. – I tillegg benytter begge lokale aktører der det er mulig. Det er nettopp slike nære og gode kundeforhold vi ønsker oss! Sjekk om din bedrift kan få Altibox! Suveren fiberhastighet og landets mest tilfredse kunder. Gjør arbeidsdagen bedre med skikkelig nett. Sjekk her
– Vi er avhengig av å kunne kommunisere digitalt både med kunder og leverandører, noe som betinger internettlinjer med høy oppetid. Den forrige leverandøren var rimelig på pris, men det hjelper lite hvis de ikke er tilgjengelige når ting ikke fungerer. Derfor ønsket vi en lokal kvalitetsleverandør vi kunne være trygge på, sier Erichsen. Viken Fiber innfridde på alle punkter, og etter ett års tid er han fornøyd med både produktet og oppfølgingen de har fått. – At de er lokalisert i samme område som oss, er heller ingen ulempe! – Vi er avhengig av et stabilt nett i vår kommunikasjon med kundene. Og skulle noe skje, er Fredrik i Viken Fiber bare en telefon unna, sier Richard Erichsen. Flasket opp i bedriften Stamsaas Fritid er en tradisjonell familiebedrift i Sarpsborg med røtter over 100 år tilbake i tid. Richard, sammen med sin søster Camilla, representerer tredje generasjon Erichsen og har nærmest vokst opp i bedriften. – Jeg tilbrakte mye av barndommen her og fikk tidlig mine første arbeidsoppgaver. Jeg har gått gradene i bedriften, og i 2023 tiltrådte jeg som daglig leder. Etter noen år med krevende tider for bobilbransjen gleder han seg over at salget på nyåret er rekordhøyt. Det gir håp om at markedet er på vei opp igjen. Ville skapt utfordringer Selv om den gjennomsnittlige bobilkunden er godt voksen og gjerne møter opp fysisk i butikken, er Stamsaas Fritid avhengig av å være tilgjengelig og synlig digitalt. – Mye av kundekontakten skjer via e-post og chat. Vi bruker video for bruksopplæring for førstegangskjøpere, og i reklamasjons- og garantisaker går det mange bildefiler mellom oss og både kundene og leverandørene. Men den største utfordringen ved et eventuelt nettbrudd ville nok vært kaos på verkstedet når det gjelder booking og bestillinger. – Å være tilgjengelig på ulike plattformer handler også om god kundeservice. Da er det godt å vite at Viken Fiber er én telefon unna! – Vi er veldig fornøyde med både produktet og oppfølgingen fra Viken Fiber, sier Stamsaas Fritids daglige leder Richard Erichsen. I bilen sitter Fredrik Larsen fra Viken Fiber. Har samme verdier Viken Fibers bedriftsrådgiver Fredrik Larsen gleder seg over skussmålene fra Stamsaas Fritid. Han understreker at nettopp tilgjengelighet og tett oppfølging er grunnleggende i selskapets filosofi. – Ved at vi har lokalkontor sentralt i Østfold, kan vi raskt ta tak i eventuelle utfordringer. Hos Stamsaas Fritid var installasjonen enkel, siden det allerede lå en kabel inn til bygget. Andre steder kan det være behov for litt graving. Uansett fikser vi det som trengs for et stabilt og robust bredbånd. Som kunde får du en dedikert kontaktperson som følger deg gjennom hele leveransen, en person som ikke bare kjenner selskapets tjenester, men også lokale forhold og behov. – En velfungerende internettlinje er i dag helt avgjørende for alle typer bedrifter, og vi ønsker at kundene våre skal lykkes. Vokser kundene, vokser vi. Derfor skal ingen slå oss på support. Han påpeker at både Viken Fiber og Stamsaas Fritid etterlever de samme verdiene, med nærhet til kunden og rask problemløsing når noe uforutsett skjer. – I tillegg benytter begge lokale aktører der det er mulig. Det er nettopp slike nære og gode kundeforhold vi ønsker oss!
Takk for 20 år med internettøyeblikk Takk for 20 år med internettøyeblikkI tjue år har vi vært en usynlig, men viktig del av dagliglivet til tusenvis av mennesker. Fra vi koblet opp den første kunden i 2004 har vi levert mer enn bare internett. Vi har vært bindeleddet mellom familie og venner, arbeidsplasser og muligheter, latter – og vi har skapt uforglemmelige øyeblikk. Nå er 250 000 kunder koblet til vårt fibernett, og vi ønsker å stoppe opp og si 250 000 takk – til alle dere som har skapt morsomme internettøyeblikk. Når du spiller av denne videoen, kan du bli sporet av tredjepartstjenester som YouTube/Google. Ved å godta vil videoen spilles av. Godta Vi er mer enn bare kabler og signaler. Vi er historier og øyeblikk. Tusen takk til deg som bruker nettet vårt – hver dag! Har du ikke fiber fra oss? Sjekk om du også kan få lynraskt fiberbredbånd Sjekk nå
Bursdagsvinner i februar 2025 Bursdagsvinner i februar 2025Hver måned gir vi bursdagskundene våre sjansen til å spre litt ekstra glede! Vi får inn hundrevis av nominasjoner til gode formål hver måned, og i februar var det Brevik Seilforening som stakk av med seieren! Brevik Seilforening ble stiftet i 1918 og har rundt 320 medlemmer. Foreningen har fostret mange dyktige seilere som har hevdet seg både nasjonalt og internasjonalt. De siste årene er klubben rustet opp med nytt klubbhus, brygge og naust, som sto klart til 100-årsjubileet i 2018. – Gaven vil gå til vårt barne- og ungdomsarbeid, sier Claes Engberg i seilforeningen. – Vi jobber for at alle barn og unge som kommer til oss skal få oppleve gleden ved seiling. Det kan være å bli trygg på sjøen, mestre vær og vind, dra på tur, få nye venner med samme interesse eller satse på konkurranseseiling, både nasjonalt og internasjonalt, forteller han. –Vi har hatt god deltakelse på våre nybegynnerkurs, med 10–12 deltakere per kurs. I tillegg har vi 3–5 aktive Optimist-seilere. Våre eldre ILCA-seilere (14–17 år) trener ivrig, og det er jevnlig 5–10 ILCA-seilere på Eidangerfjorden gjennom sesongen. De fleste har deltatt i NM og NC, med resultater midt i feltet i både ILCA 6 og 4.7. Vil du også være med og støtte en hjertesak? Som kunde hos oss kan du nominere et lokalt initiativ som betyr noe for deg – og gi noen i ditt nærmiljø muligheten til å vinne. Slik fungerer det: Er det din bursdagsmåned? Gratulerer! Du vil få en e-post fra oss der du kan nominere din favorittorganisasjon, idrettslag eller et annet veldedig formål. Alle nominerte blir med i trekningen av 5.000 kroner. Vinneren trekkes i begynnelsen av neste måned, og om det er DIN hjertesak som blir trukket ut får du æren av å formidle dette videre. Kan få ytterligere støtte Hver måned vinner én nominasjon kr 5.000, men det stopper ikke der – hvert halvår trekker vi ut en heldig vinner av kr 25.000 blant alle nominerte. Vi ser frem til å støtte flere av våre kunders hjertesaker! Har du bursdag? Da får du sjansen til å støtte lokalsamfunnet Hver måned kårer våre bursdagskunder sin hjertesak. Kanskje er det du som stikker av med seieren? Les mer Granly skolekorps vant 25.000 kroner Takket være en lokal supporters bursdagsnominasjon, mottok Granly skolekorps en overraskende gave fra Viken Fiber og Altibox! Les mer Bursdagsvinner i januar 2025 Vi gratulerer bursdagsvinneren i januar! Som kunde hos oss kan du nominere et lokalt initiativ som betyr noe for deg – og gi noen i ditt nærmiljø muligheten til å vinne! Les mer
Brevik Seilforening ble stiftet i 1918 og har rundt 320 medlemmer. Foreningen har fostret mange dyktige seilere som har hevdet seg både nasjonalt og internasjonalt. De siste årene er klubben rustet opp med nytt klubbhus, brygge og naust, som sto klart til 100-årsjubileet i 2018. – Gaven vil gå til vårt barne- og ungdomsarbeid, sier Claes Engberg i seilforeningen. – Vi jobber for at alle barn og unge som kommer til oss skal få oppleve gleden ved seiling. Det kan være å bli trygg på sjøen, mestre vær og vind, dra på tur, få nye venner med samme interesse eller satse på konkurranseseiling, både nasjonalt og internasjonalt, forteller han. –Vi har hatt god deltakelse på våre nybegynnerkurs, med 10–12 deltakere per kurs. I tillegg har vi 3–5 aktive Optimist-seilere. Våre eldre ILCA-seilere (14–17 år) trener ivrig, og det er jevnlig 5–10 ILCA-seilere på Eidangerfjorden gjennom sesongen. De fleste har deltatt i NM og NC, med resultater midt i feltet i både ILCA 6 og 4.7. Vil du også være med og støtte en hjertesak? Som kunde hos oss kan du nominere et lokalt initiativ som betyr noe for deg – og gi noen i ditt nærmiljø muligheten til å vinne. Slik fungerer det: Er det din bursdagsmåned? Gratulerer! Du vil få en e-post fra oss der du kan nominere din favorittorganisasjon, idrettslag eller et annet veldedig formål. Alle nominerte blir med i trekningen av 5.000 kroner. Vinneren trekkes i begynnelsen av neste måned, og om det er DIN hjertesak som blir trukket ut får du æren av å formidle dette videre. Kan få ytterligere støtte Hver måned vinner én nominasjon kr 5.000, men det stopper ikke der – hvert halvår trekker vi ut en heldig vinner av kr 25.000 blant alle nominerte. Vi ser frem til å støtte flere av våre kunders hjertesaker!
Viken Fiber runder 250 000 kunder! Viken Fiber runder 250 000 kunder!Viken Fiber har passert en ny milepæl – hele 250 000 kunder er nå koblet til vårt fibernett! Dette er en stor begivenhet for oss og vi vil rette en hjertelig takk til alle våre kunder som har valgt Viken Fiber som sin leverandør av bredbånd- og underholdningstjenester. – Å nå 250 000 kunder viser at vi gjør noe riktig. Denne milepælen hadde ikke vært mulig uten dedikerte ansatte, gode samarbeidspartnere og ikke minst kundene, som har valgt oss. Vi er utrolig stolte og ser fram til å koble enda flere hjem og bedrifter til fibernettet, sier administrerende direktør i Viken Fiber, Anne Berit Rørlien. Fra den spede begynnelse til Norges ledende fiberleverandør, gjennom sterkt partnerskap med Altibox I mer enn 20 år har Viken Fiber vært en pådriver for utbygging av fiberinfrastruktur og levert Altibox-produkter til kunder på Østlandet. Siden den første kunden ble koblet opp på Jaren på Hadeland i 2004, har vår visjon vært å bringe lynraskt internett til både by og bygd. Sammen med våre samarbeidspartnere har vi jobbet målrettet for å sikre at Østlandet har tilgang til den beste og mest robuste infrastrukturen. – Vi har utfordret konkurrentene med vår lokale tilhørighet og fleksibilitet, og sammen med nasjonal styrke på produktutviklingssiden fra Altibox, så tror vi dette er noe av grunnen til at så mange velger Viken Fiber som sin bredbånds- og underholdningsleverandør. – For å lykkes med en slik eventyrlig vekst, er det en stor verdikjede som må på plass. Viken Fiber har bygget et robust fibernett med stabil høy oppetid, og Altibox leverer innovative tjenester som betjenes av vår prisvinnende kundeservice. Sammen har vi klart å skape bransjens mest fornøyde kunder, sier Rørlien. Lynraskt internett – en nødvendighet i dagens samfunn Behovet for stabilt og raskt internett har aldri vært større. Hjemmekontor, strømming, gaming og smarte hjem krever en solid og pålitelig tilkobling. Våre kunder kan være trygge på at de har det beste grunnlaget for en sømløs digital hverdag. – Internett i dag ikke bare er en tjeneste – det er samfunnskritisk infrastruktur. Vårt mål er å gi våre kunder den beste opplevelsen, enten de jobber hjemmefra eller på kontoret, laster ned favorittserien sin på mobilen eller har et hus fullt av smarte enheter. Vi skal fortsette å investere i nettet vårt og sørge for at kundene våre alltid har det beste, sier Rørlien. Vårt samfunnsansvar Vi er genuint opptatte av nærmiljøet, fordi vi bor her selv. Viken Fiber er en samfunnsaktør som ikke bare bygger viktig infrastruktur som legger til rette for vekst i samfunnet, men vi er også til stede for kundene og gir tilbake til lokalmiljøene. For oss er det viktig å støtte saker som er viktige for kundene våre og som bidrar til et bedre lokalsamfunn. – Vi vil skape gode opplevelser og være med på å bidra til å redusere digitale skiller og skape muligheter for alle, uansett hvor de bor, sier Rørlien. En stor takk til våre kunder! – Vi setter utrolig stor pris på hver eneste kunde. Takk for at dere har valgt oss! Vi lover å fortsette arbeidet med å tilby den beste infrastrukturen og den beste kundeservicen i markedet, avslutter Anne Berit Rørlien. Altibox har Norges mest fornøyde tv-kunder Altibox vinner det uavhengige analysebyrået EPSIs undersøkelse av kundetilfredshet i tv-bransjen. Les mer Altibox vekstvinner innen både bredbånd og tv Ferske tall fra Nasjonal Kommunikasjons- myndighet (NKOM) viser at Altibox-partnerskapet vokser mest på både bredbånd og tv-distribusjon i Norge. (Pressemelding) Les mer Bedriftskunde nr 10.000 Viken Fiber har vært stolt sponsor for Rett Fram Opplevelser siden 2015. Når vi nå også blir deres internettleverandør, er det ekstra gøy at organisasjonen ble vår bedriftskunde nummer 10.000. Les mer
– Å nå 250 000 kunder viser at vi gjør noe riktig. Denne milepælen hadde ikke vært mulig uten dedikerte ansatte, gode samarbeidspartnere og ikke minst kundene, som har valgt oss. Vi er utrolig stolte og ser fram til å koble enda flere hjem og bedrifter til fibernettet, sier administrerende direktør i Viken Fiber, Anne Berit Rørlien. Fra den spede begynnelse til Norges ledende fiberleverandør, gjennom sterkt partnerskap med Altibox I mer enn 20 år har Viken Fiber vært en pådriver for utbygging av fiberinfrastruktur og levert Altibox-produkter til kunder på Østlandet. Siden den første kunden ble koblet opp på Jaren på Hadeland i 2004, har vår visjon vært å bringe lynraskt internett til både by og bygd. Sammen med våre samarbeidspartnere har vi jobbet målrettet for å sikre at Østlandet har tilgang til den beste og mest robuste infrastrukturen. – Vi har utfordret konkurrentene med vår lokale tilhørighet og fleksibilitet, og sammen med nasjonal styrke på produktutviklingssiden fra Altibox, så tror vi dette er noe av grunnen til at så mange velger Viken Fiber som sin bredbånds- og underholdningsleverandør. – For å lykkes med en slik eventyrlig vekst, er det en stor verdikjede som må på plass. Viken Fiber har bygget et robust fibernett med stabil høy oppetid, og Altibox leverer innovative tjenester som betjenes av vår prisvinnende kundeservice. Sammen har vi klart å skape bransjens mest fornøyde kunder, sier Rørlien. Lynraskt internett – en nødvendighet i dagens samfunn Behovet for stabilt og raskt internett har aldri vært større. Hjemmekontor, strømming, gaming og smarte hjem krever en solid og pålitelig tilkobling. Våre kunder kan være trygge på at de har det beste grunnlaget for en sømløs digital hverdag. – Internett i dag ikke bare er en tjeneste – det er samfunnskritisk infrastruktur. Vårt mål er å gi våre kunder den beste opplevelsen, enten de jobber hjemmefra eller på kontoret, laster ned favorittserien sin på mobilen eller har et hus fullt av smarte enheter. Vi skal fortsette å investere i nettet vårt og sørge for at kundene våre alltid har det beste, sier Rørlien. Vårt samfunnsansvar Vi er genuint opptatte av nærmiljøet, fordi vi bor her selv. Viken Fiber er en samfunnsaktør som ikke bare bygger viktig infrastruktur som legger til rette for vekst i samfunnet, men vi er også til stede for kundene og gir tilbake til lokalmiljøene. For oss er det viktig å støtte saker som er viktige for kundene våre og som bidrar til et bedre lokalsamfunn. – Vi vil skape gode opplevelser og være med på å bidra til å redusere digitale skiller og skape muligheter for alle, uansett hvor de bor, sier Rørlien. En stor takk til våre kunder! – Vi setter utrolig stor pris på hver eneste kunde. Takk for at dere har valgt oss! Vi lover å fortsette arbeidet med å tilby den beste infrastrukturen og den beste kundeservicen i markedet, avslutter Anne Berit Rørlien.
Jo enklere, desto bedre Jo enklere, desto bedreSiste fredagen i februar var vi i Viken Fiber på plass i den gamle Melkebutikken hos borettslaget Lille Tøyen Hageby for å hjelpe beboerne med ny avtale og bytte av tv-dekodere – og for et oppmøte det ble! Dette arrangementet ga oss en flott mulighet til å være tett på kundene våre. Fra klokken 10 til 18 var vi rigget med pc-er og en demo-dekoder koblet opp på tv-en i lokalet. Allerede en halvtime før dørene åpnet, sto den første beboeren klar for å bytte sin gamle dekoder til en ny Modell A-dekoder. Derfra gikk det slag i slag med en jevn strøm av beboere som ville hente nytt utstyr og få svar på spørsmål. Vi opplevde et stort engasjement fra beboerne, som var interesserte i å få innsikt i både den nye avtalen og i bruk av ny dekoder. For å sikre at flest mulig fikk med seg arrangementet, sendte vi ut melding til alle beboere med eldre dekodere, mens sameiets styre delte informasjon via intranettet. Dette gjorde at mange beboere var godt forberedt og visste akkurat hva de trengte hjelp med da de kom innom. Vi mener at god informasjon i forkant av slike arrangementer er nøkkelen til suksess, og vi setter pris på samarbeidet med styret som bidro til å spre budskapet. PÅ PLASS: Andreas fra Viken Fiber er klar til å hjelpe beboerne med bytte av dekoder. Personlig service og gode samtaler Våre medarbeidere var klare til å bistå med alt fra individuelle avtaletilpasninger til bestilling av ekstrautstyr og montøroppdrag. Mange beboere benyttet sjansen til å sette seg ned, ta en kjeks eller sjokolade og få den hjelpen de trengte. Vi setter stor pris på de hyggelige samtalene vi fikk med beboerne denne dagen. En av dem var Anita Jensen, som fikk hjelp til å tilpasse avtalen sin enda bedre til sitt bruk. – Det er veldig bra at Viken Fiber tar seg tid til å møte kundene, for nå til dags får man jo nesten ikke tak i folk på telefon engang. Hun var spent på hvordan det ville bli med ny avtale. Forventningene var at det ikke ville bli så annerledes, men kanskje noe nytt design på underholdningsplattformen. Og på spørsmål om Anita hadde noe tilbakemelding eller forslag til forbedringer, var svaret klart: – Jeg er egentlig ganske fornøyd. Jeg har stort sett ikke hatt noen store problemer, så det har funket bra for meg, selv om jeg kanskje ikke er så kravstor. Forenkling er veien videre Styreleder i Lille Tøyen Hageby, Erik Lindberg, var også innom og satte stor pris på initiativet vårt: – Det tar litt ansvar fra oss som styre, når beboerne selv kan komme direkte til dere å bytte dekoder og stille spørsmål. Hans forventning til den nye avtalen er at det blir bedre pris for hver enkelt boenhet, samt en enklere og mer oversiktlig avtale. Det er dette han ønsker at Viken Fiber skal huske på når de skal utvikle seg fremover. – Å forenkle tror jeg er viktig. Her går vi for Altibox Flex M nå, og her er det tre alternativer som beboerne kan velge mellom, ikke noe mer. Jo enklere, desto bedre. For styret har det vært viktig å kunne ha en dedikert kontaktperson å forholde seg til. Selv om det har vært noen ulike kontaktpersoner opp gjennom årene, er de godt fornøyd med at de slipper å forholde seg til mange forskjellige til enhver tid. GODT FORNØYD: Andreas Iversen, konsulent i Viken Fiber og Erik Lindberg, styreleder i Lille Tøyen Hageby. Vi i Viken Fiber er helt enige i at enkle og fleksible løsninger er veien å gå. Med fellesavtalen Altibox Flex får man en brukervennlig og oversiktlig avtale, slik at kundene får mest mulig ut av sine tjenester uten unødvendig kompleksitet. En aktivitet som gir resultater Dette er ikke første gang vi i Viken Fiber er ute hos kundene på denne måten, og det blir heller ikke siste, sier Martine Lieblein Lærum, som har ansvaret for kundeforvaltning hos Viken Fiber. – Vi ser at denne typen arrangementer gir kundene en bedre opplevelse og sikrer at de får den hjelpen de trenger, på en måte som passer dem. – Når mange kunder skal over på en ny avtale samtidig, hjelper det at vi er til stede hos boligselskapet. Det letter trykket på telefoner til vår kundeservice og sikrer at alle får den bistanden de trenger. Vi vil fortsette å være tilgjengelige på ulike måter, både digitalt og fysisk, for å sikre best mulig kundeopplevelse. Martine forteller at vi i løpet av dagen fikk delt ut 88 dekodere, og i tillegg var det 10 beboere som fikk personlig hjemmebesøk for å få hjelp med oppkobling av den nye dekoderen. – Dette viser at det er stor interesse for denne typen service, og vi gleder oss til å gjøre lignende tiltak fremover! – Viken Fiber er best både på tjenester og pris – Med ti sameier og rundt 1600 boenheter trengte vi noe som kunne passe alle. Viken Fiber var best når det gjaldt både tjenester og pris, sier Britt Nesteby Obrenovic, styreleder i Løren Velforening. Les mer Borettslaget valgte Viken Fiber I Gartnerløkka borettslag bor mennesker i alle aldersgrupper. Med den nye fellespakka får alle velge det som passer best: – Og det ble heller ikke dyrere, sier styreleder. Les mer En kveld for inspirasjon og samarbeid Viken Fiber har nylig åpnet dørene for det første Utsikt + innsikt-arrangementet i Grenland. Les mer
Fra klokken 10 til 18 var vi rigget med pc-er og en demo-dekoder koblet opp på tv-en i lokalet. Allerede en halvtime før dørene åpnet, sto den første beboeren klar for å bytte sin gamle dekoder til en ny Modell A-dekoder. Derfra gikk det slag i slag med en jevn strøm av beboere som ville hente nytt utstyr og få svar på spørsmål. Vi opplevde et stort engasjement fra beboerne, som var interesserte i å få innsikt i både den nye avtalen og i bruk av ny dekoder. For å sikre at flest mulig fikk med seg arrangementet, sendte vi ut melding til alle beboere med eldre dekodere, mens sameiets styre delte informasjon via intranettet. Dette gjorde at mange beboere var godt forberedt og visste akkurat hva de trengte hjelp med da de kom innom. Vi mener at god informasjon i forkant av slike arrangementer er nøkkelen til suksess, og vi setter pris på samarbeidet med styret som bidro til å spre budskapet. PÅ PLASS: Andreas fra Viken Fiber er klar til å hjelpe beboerne med bytte av dekoder. Personlig service og gode samtaler Våre medarbeidere var klare til å bistå med alt fra individuelle avtaletilpasninger til bestilling av ekstrautstyr og montøroppdrag. Mange beboere benyttet sjansen til å sette seg ned, ta en kjeks eller sjokolade og få den hjelpen de trengte. Vi setter stor pris på de hyggelige samtalene vi fikk med beboerne denne dagen. En av dem var Anita Jensen, som fikk hjelp til å tilpasse avtalen sin enda bedre til sitt bruk. – Det er veldig bra at Viken Fiber tar seg tid til å møte kundene, for nå til dags får man jo nesten ikke tak i folk på telefon engang. Hun var spent på hvordan det ville bli med ny avtale. Forventningene var at det ikke ville bli så annerledes, men kanskje noe nytt design på underholdningsplattformen. Og på spørsmål om Anita hadde noe tilbakemelding eller forslag til forbedringer, var svaret klart: – Jeg er egentlig ganske fornøyd. Jeg har stort sett ikke hatt noen store problemer, så det har funket bra for meg, selv om jeg kanskje ikke er så kravstor. Forenkling er veien videre Styreleder i Lille Tøyen Hageby, Erik Lindberg, var også innom og satte stor pris på initiativet vårt: – Det tar litt ansvar fra oss som styre, når beboerne selv kan komme direkte til dere å bytte dekoder og stille spørsmål. Hans forventning til den nye avtalen er at det blir bedre pris for hver enkelt boenhet, samt en enklere og mer oversiktlig avtale. Det er dette han ønsker at Viken Fiber skal huske på når de skal utvikle seg fremover. – Å forenkle tror jeg er viktig. Her går vi for Altibox Flex M nå, og her er det tre alternativer som beboerne kan velge mellom, ikke noe mer. Jo enklere, desto bedre. For styret har det vært viktig å kunne ha en dedikert kontaktperson å forholde seg til. Selv om det har vært noen ulike kontaktpersoner opp gjennom årene, er de godt fornøyd med at de slipper å forholde seg til mange forskjellige til enhver tid. GODT FORNØYD: Andreas Iversen, konsulent i Viken Fiber og Erik Lindberg, styreleder i Lille Tøyen Hageby. Vi i Viken Fiber er helt enige i at enkle og fleksible løsninger er veien å gå. Med fellesavtalen Altibox Flex får man en brukervennlig og oversiktlig avtale, slik at kundene får mest mulig ut av sine tjenester uten unødvendig kompleksitet. En aktivitet som gir resultater Dette er ikke første gang vi i Viken Fiber er ute hos kundene på denne måten, og det blir heller ikke siste, sier Martine Lieblein Lærum, som har ansvaret for kundeforvaltning hos Viken Fiber. – Vi ser at denne typen arrangementer gir kundene en bedre opplevelse og sikrer at de får den hjelpen de trenger, på en måte som passer dem. – Når mange kunder skal over på en ny avtale samtidig, hjelper det at vi er til stede hos boligselskapet. Det letter trykket på telefoner til vår kundeservice og sikrer at alle får den bistanden de trenger. Vi vil fortsette å være tilgjengelige på ulike måter, både digitalt og fysisk, for å sikre best mulig kundeopplevelse. Martine forteller at vi i løpet av dagen fikk delt ut 88 dekodere, og i tillegg var det 10 beboere som fikk personlig hjemmebesøk for å få hjelp med oppkobling av den nye dekoderen. – Dette viser at det er stor interesse for denne typen service, og vi gleder oss til å gjøre lignende tiltak fremover!
Bursdagsvinner i januar 2025 Bursdagsvinner i januar 2025Hver måned gir vi bursdagskundene våre en sjanse til å spre litt ekstra glede! Vi får inn hundrevis av nominasjoner til gode formål hver måned, og den heldige vinneren i januar ble feelgood-koret AmaSing Fredrikstad! AmaSing Fredrikstad er en del av en livlig korfamilie. Sangglede og fellesskap står i sentrum og med rundt 50 engasjerte medlemmer sprer de glede og skaper gode opplevelser for publikum. I april reiser voksenkoret på kortur til Nice. Høsten byr også på store planer, da koret forbereder seg til en egen konsert i oktober. – Gaven vi vant vil bli benyttet til sosial aktivitet og hygge for våre medlemmer, forteller korets styreleder Kari Elise Jørgensen. Premien vil bidra til å styrke samholdet og skape enda flere gode minner. De stikker av med et bidrag på 5.000 kr – vi gratulerer! Vil du også være med og støtte en hjertesak? Som kunde hos oss kan du nominere et lokalt initiativ som betyr noe for deg – og gi noen i ditt nærmiljø muligheten til å vinne. Slik fungerer det: Er det din bursdagsmåned? Gratulerer! Du vil få en e-post fra oss der du kan nominere din favorittorganisasjon, idrettslag eller et annet veldedig formål. Alle nominerte blir med i trekningen av 5.000 kroner. Vinneren trekkes i begynnelsen av neste måned, og om det er DIN hjertesak som blir trukket ut får du æren av å formidle dette videre. Kan få ytterligere støtte Hver måned vinner én nominasjon kr 5.000, men det stopper ikke der – hvert halvår trekker vi ut en heldig vinner av kr 25.000 blant alle nominerte. Vi ser frem til å støtte flere av våre kunders hjertesaker! Har du bursdag? Da får du sjansen til å støtte lokalsamfunnet Hver måned kårer våre bursdagskunder sin hjertesak. Kanskje er det du som stikker av med seieren? Les mer Granly skolekorps vant 25.000 kroner Takket være en lokal supporters bursdagsnominasjon, mottok Granly skolekorps en overraskende gave fra Viken Fiber og Altibox! Les mer Bursdagsvinner i juli 2024 Hver måned gir vi kundene våre som har bursdag en spesiell mulighet til å gjøre en forskjell. Les om vår juli-vinner! Les mer
AmaSing Fredrikstad er en del av en livlig korfamilie. Sangglede og fellesskap står i sentrum og med rundt 50 engasjerte medlemmer sprer de glede og skaper gode opplevelser for publikum. I april reiser voksenkoret på kortur til Nice. Høsten byr også på store planer, da koret forbereder seg til en egen konsert i oktober. – Gaven vi vant vil bli benyttet til sosial aktivitet og hygge for våre medlemmer, forteller korets styreleder Kari Elise Jørgensen. Premien vil bidra til å styrke samholdet og skape enda flere gode minner. De stikker av med et bidrag på 5.000 kr – vi gratulerer! Vil du også være med og støtte en hjertesak? Som kunde hos oss kan du nominere et lokalt initiativ som betyr noe for deg – og gi noen i ditt nærmiljø muligheten til å vinne. Slik fungerer det: Er det din bursdagsmåned? Gratulerer! Du vil få en e-post fra oss der du kan nominere din favorittorganisasjon, idrettslag eller et annet veldedig formål. Alle nominerte blir med i trekningen av 5.000 kroner. Vinneren trekkes i begynnelsen av neste måned, og om det er DIN hjertesak som blir trukket ut får du æren av å formidle dette videre. Kan få ytterligere støtte Hver måned vinner én nominasjon kr 5.000, men det stopper ikke der – hvert halvår trekker vi ut en heldig vinner av kr 25.000 blant alle nominerte. Vi ser frem til å støtte flere av våre kunders hjertesaker!
På flyttefot? Ikke glem internett og tv! På flyttefot? Ikke glem internett og tv!Det er mye å holde styr på når man flytter, og midt i kaoset er det lett å glemme internett og tv i det nye hjemmet. Men slapp av – vi gjør det enkelt for deg! Få et uforpliktende tilbud på lynraskt fiberbredbånd og tv fra Altibox. Tilgjengelighet og leveringstid avhenger av adressen din – noen steder kan vi koble deg opp på et blunk, mens andre områder kanskje har litt ventetid. Uansett hjelper vi deg med en løsning som passer perfekt for ditt nye hjem! 🚀 Flytter du inn i en egen bolig? Om det allerede er installert Altibox i huset, er det fort gjort å koble deg opp. Sjekk om fiber er tilgjengelig der du flytter til. Om det ikke er fiber fra oss installert, kontakter vi deg for et uforpliktende tilbud. Sjekk om du kan få Flytter du inn i en leilighet? I et borettslag er det ofte styret som forhandler frem en felles avtale på tv og internett. Er du så heldig at borettslaget/sameiet allerede har en avtale med oss, kan du oppgradere til flere tjenester eller mer innhold. Kontakt oss Flytter bedriften? Skal bedriften din flytte, og du trenger internett? Med internett fra Altibox Bedrift så får du stabilt og lynraskt nett, tilpasset bedriftens behov. Er du allerede eksisterende kunde, men skal flytte – husk at vi kan flytte med deg. Meld interesse Er du kunde og flytter fra oss? Meld flytting enkelt via skjemaet vårt. Meld flytting Hvorfor velge fibernett? Med fibernett fra Viken Fiber får hver kunde en egen fiberkabel med bredbånd, som gir høy hastighet og stabilt internett, uten påvirkning fra andres nettbruk. Les mer Alltid enkelt, alltid på nett – og med poeng til overs! I løpet av 12 år som kunde hos Viken Fiber har Philip Wilhelmsen opplevd både stabilitet og nyvinninger i tjenestene han bruker til daglig. Les mer Bedriftskunde nr 10.000 Viken Fiber har vært stolt sponsor for Rett Fram Opplevelser siden 2015. Når vi nå også blir deres internettleverandør, er det ekstra gøy at organisasjonen ble vår bedriftskunde nummer 10.000. Les mer